• Vattumankillen

Vad tycker ni om partiet"Medborgerlig samling"?

Citat ifrån hemsidan:

Vad Medborgerlig Samling är och vad vi vill

Sverige behöver en levande gräsrotsrörelse som förenar den enskildes rätt till frihet med ett konservativt förhållningssätt till samhälle och stat. De borgerliga riksdagspartierna har tyvärr, under senare år, övergett vården om den samhällsgemenskap och den respekt för medborgarna som är en förutsättning för ett frihetligt, civiliserat och framgångsrikt land. Medborgerlig Samling bildades för att säkerställa dessa värderingars plats i samhället.

Medborgerlig Samling är ett blågrönt parti. Blått för att vi är borgerliga, i den meningen att vi vill värna den enskildes trygghet och säkerhet, ekonomiska och intellektuella frihet samt möjlighet att gå sin egen väg. Grönt för att vi vill ha ett hållbart samhälle, där det tas itu med miljöproblemen. Men även hållbart i betydelsen social hållbarhet och sammanhållning för det gemensamma bästa.

Riksdagsvalet 2018 blir det första valet för partiet.

• Svar på tråden Vad tycker ni om partiet"Medborgerlig samling"?
  • nihka
    Anonym (Magica) skrev 2018-07-13 19:38:53 följande:
    Kan du länka det där på avpixlat?
    Man får inte länka till rasistiska sajter och de har bytt namn. Same shit, different name. GIYF.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2018-07-13 19:38:34 följande:

Jag tycker att det är bra att polisen kallar en spade för en spade..

Erik Nord, chef i Polisområde Storgöteborg om MED-politikern Katerina Janouch beskrivning av situationen i Göteborg.

Katerina Janouch bor i Stockholm men kunde lika gärna ha bott i en annan galax.
  • Anonym (Magica)
    nihka skrev 2018-07-13 19:42:44 följande:

Man får inte länka till rasistiska sajter och de har bytt namn. Same shit, different name. GIYF.

Jag vet att de bytt namn, därav frågan.

Vet inte vad din förkortning betyder.
  • FDFMGA
    Anonym (John) skrev 2018-07-13 18:54:02 följande:
    Tänk vad kul när man kan hitta på vad andra tycker och sedan argumentera mot det.
    Jag kan inte länka till avpixlat/samhällsnytt. Men du kan lyssna på intervjun med Janouch på avpixlat gör om du går in där.

Hon säger för övrigt fel först - att SD borde ta bort demokraterna från sitt partinamn, rättar sig lite förläget och förklarar att hon menar socialdemokraterna.

Och hon tror på allvar att valet kommer att manipuleras eller skjutas upp för att hindra SD att få inflytande.

Det är inte bara tutingarna på FL som hävdar att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SDTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anonym (Magica) skrev 2018-07-13 19:38:53 följande:
    Kan du länka det där på avpixlat?
    Det är inte tillåtet att länka till rasistiska hatsajter på FL.
  • Anonym (John)
    FDFMGA skrev 2018-07-13 19:46:04 följande:

Jag kan inte länka till avpixlat/samhällsnytt. Men du kan lyssna på intervjun med Janouch på avpixlat gör om du går in där.

Hon säger för övrigt fel först - att SD borde ta bort demokraterna från sitt partinamn, rättar sig lite förläget och förklarar att hon menar socialdemokraterna.

Och hon tror på allvar att valet kommer att manipuleras eller skjutas upp för att hindra SD att få inflytande.

Det är inte bara tutingarna på FL som hävdar att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SD

Jag ifrågasatte inte det du påstod om Janouch. Det var kort och koncist.
  • Anonym (Magica)
    FDFMGA skrev 2018-07-13 19:47:07 följande:
    Det är inte tillåtet att länka till rasistiska hatsajter på FL.
    Och Avpixlat är ett minne blott.
  • nihka
    Anonym (Magica) skrev 2018-07-13 20:37:38 följande:
    Nej, det har bara bytt namn, Same skit, different name.
  • nihka
    Anonym (Magica) skrev 2018-07-13 19:45:50 följande:
    Jag vet att de bytt namn, därav frågan.

Vet inte vad din förkortning betyder.
    Googla!
  • FDFMGA
    Anonym (Magica) skrev 2018-07-13 20:37:38 följande:
    Nja, lika lite som Folkpartiet, KDS eller VPK är avpixlat ett minne.

Det är inte så att det räcker med att byta namn för att bli kvitt sin bakgrundGlad
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2018-07-13 23:47:47 följande:
    Nja, lika lite som Folkpartiet, KDS eller VPK är avpixlat ett minne.

Det är inte så att det räcker med att byta namn för att bli kvitt sin bakgrundGlad
    Vi får inte glömma de vars bakgrund ligger i BSS, VAM, Nysvenska rörelsen, Framstegspartiet, Sverigepartiet, nordiska rikspartiet och Waffen-SS 
  • evaleva

Denna tråd förtjänar att återupplivas! Jag tycker det är ett mycket intressant parti. Nu har de gått ut med att de vill skapa en "likabehandlingskommission" som ska radera bort all identitetspolitik från alla lagar och förordningar. Helt rätt tycker jag, samhället ska inte stoppa in folk i grupper utifrån medfödda egenskaper som kön och hudfärg. 

• Digestive

Det är både intressant och lägligt med ett parti som ifrågasätter systemfelen istället för att försöka besmycka dem.

Inom en snar framtid så har högst troligt MED även min röst.

• Anonym (John)

Jag hade röstat på dem redan i detta valet om de haft möjlighet att komma in i riksdagen. Precis ett sådant parti Sverige behöver.

• evaleva
    Anonym (John) skrev 2018-08-18 07:37:22 följande:

Jag hade röstat på dem redan i detta valet om de haft möjlighet att komma in i riksdagen. Precis ett sådant parti Sverige behöver.

Om du känner så tycker jag du ska rösta på dem ändå. Många röster nu ger dem bättre chanser att komma in i riksdagen in nästa val. 

Om ett parti får 1% får de valsedlar distribuerade till alla vallokaler i nästa val. Detta är viktigt för ett litet parti! Och vid 2,5% får de partistöd. 

Det är aldrig fel att rösta efter sin övertygelse! 
Svar på tråden Vad tycker ni om partiet"Medborgerlig samling"?