Hur gör ni för att orka och inte bryta ihop?
Hej
Jag sökte efter exakt en sådan här tråd, för att jag också behöver stöd från andra i samma situation. Jag är 35 och jag och min man har varit utan skydd i ca 3 år snart. Det är väl dock senaste året vi försökt aktivt om man säger så (ägglossningstest etc). Under denna tid har sååååååå många kollegor, vänner, bekanta blivit gravida, och det är verkligen inte så att jag missunnar någon att få barn eller så, men för varje gång någon ger ett gravidbesked känns det som den ledsna klumpen i min mage växer och växer. Förra månade hade jag ändå lite hopp, för jag inbillade mig lite lätta symptom och hade liksom en bra känsla... men sen kom SÅKLART mensen och samma dag dök det typ upp tre olika graviditetsbesked från bekanta på olika sociala medier. Blev så jävla ledsen! Känns typ som att det aldrig kommer att bli jag som får se de där två strecken, och jag börjar nästan få lätt panik över att bli barnlös med tanke på min ålder. Har gjorts utredningar på min och man hittade hypothyreos, i övrigt inga konstigheter alls... snart dags för min man att kolla spermierna antar jag, men han drar sig för detta, är väl jobbigt på nåt vis antar jag.
Jaja. Skönt att få skriva av sig lite, och se att det finns andra som känner likadant... hoppas på att vi kan stötta varandra lite genom denna tråd? Kram på er alla!