Hur gör ni för att orka och inte bryta ihop?
Vi har aktivt försökt få barn under 1,5 års tid nu och fick ett missfall för ett år sedan i vecka 7. Vi har gjort en utredning som inte visade på några orsaker. Jag är 32 och min sambo 30.Jag vill gärna komma i kontakt med andra i liknande situation. Jag förstår att vi har försökt kortare än många men längre än de flesta i vår bekantskapskrets.
Mina närmsta vänner är antingen gravida eller har ett par barn var. Flera av barnen är födda samma månad som vi var beräknade. Vi började barnresan tillsammans men nu är vi de enda som inte har fått några barn eller är gravida.
Just nu känns det så tungt. Jag har lust att krypa ner under täcket och bara ge upp men jag vet att det inte är något alternativ.
Hur gör ni för att orka? För att orka umgås med alla era vänner som har barn? Att vara glada och engagerade när vänner, familjemedlemmar och släktingar berättar att de är gravida?
Och hur skulle ni ha gjort, privat IVF eller väntat in via landstinget?
I oktober kan vår läkare skicka en remiss för ivf till landstinget för då har det gått ett år sedan missfallet. Men jag vet inte om jag klarar av att vänta, någon som vet väntetiden i Stockholm? Vi har råd att göra IVF privat.