Erfarenhet av Fertilitetplus?
Hej HL! Jag har precis bokat tid där. Hur har det gått för dig?
Oj! Jag har helt missat aktiviteten här. Länge sen inloggad. Wow, Niinoo, jag håller verkligen alla två tummar för er. Det är härligt att höra att det går så fint så långt. Hur fick du kontakten till Werlabs? Är det Marie som administrerar det? Jag är inriktad på att prova och se var vi landar. Precis som du också skrev så känns IVF totalt bortkastat när kroppen bara stöter ifrån allting. Jag har trots det gjort en (misslyckad) sådan behandling.
Sommar15: Jag har gjort en ordentligt missfallsutredning och fertilitetsutredning inför det enda IVF-försök jag fick via landstinget då jag fyllde 40 i samma veva. Det senare kändes dock helt bortkastad eftersom jag varit gravid x flera innan dess och alltid med missfall som resultat. Fertilitetsutredningen har visat att jag har strålande värden för min ålder och att det inte borde vara något som helst problem för oss att bli gravida. Det hjälper mig ju uppenbarligen inte alls att veta, ffa när ingen intresserar sig för immunsystemets reaktivitet som jag påtalar flera gånger och undrat kring. Jag har historik av en tidigare högmalign cancer som omfattade mina B-celler och symptomen vid debut av den är inte olik reaktionerna i kroppen när jag blir gravid. Influensasymptom och hög aktivitet i immunförsvaret. Läkarna lyssnar fortfarande inte på frågor kring kopplingar gällande detta. Jag känner mig mest tjatig ärligt talat. Jag blev gravid i nära koppling till cancerbehandlingarna och behövde därför göra en oönskad abort, men en teori som finns är att det snarast var de hårda cortisonbehandlingarna under cytostatikakurerna som gav bärande graviditet snarare än min ålder. Men, bara hypotes och jag förstår att inte alla tror på det. Jag skulle dock gärna vara forskningsobjekt för alla studier möjliga om det skulle funka för mig att klara av att behålla en graviditet tack vare den typ av behandling som Marie jobbar med. :)
PS: Jag har också gjort en "infection screening" för utredning av miljön i livmodern via lab i Grekland. Fick tips av tjej i annan tråd om detta då det är förhållandevis billigt med tanke på att bakterierna de screenar kan vara orsak till missfall och det lätt kan behandlas med antibiotika. Kostar totalt 3000 kr. Länk här: www.ivfserum.com/infection-screening/ Kan berätta mer om förloppet. Proverna tas på egna mensblodet :)
Allt var negativt, så inget att behandla. Har dock förstått att man inte sällan hittar avvikelser som i flera fall varit hjälpsamma att behandla. Om jag fattat det rätt kan grekiska läkarna då ordinera medicinering som hämtas ut här. Jag har inte börjat behandlingen hos Marie ännu. På flera sätt vore det kanske bättre att göra ordentlig utredning hos immunolog först, men tänkte chansa och se hur kroppen svarar på kortinsonet. ;) Fördjupade utredningar finns här: www.lifeclinic.gr/reproductive_immunology.html
Vilka prover har ni gjort där undantaget ett blodprov för att mäta bla B-lymofcyter. Togs flera blodprover och i så fall vilka..?
Tack tjejer! Jag inser att jag nog också använt mig av Werlabs genom Marie utan att fatta det. Håller tummarna för att allt ska gå vägen för er. :)
Den kortfattade summeringen av erfarenheten där är att jag inte upplever verksamheten som seriös, men hoppas såklart att ni som investerat pengar i behandlingarna fått en annan uppfattning.