Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

HannaPanna92 skrev 2017-09-20 11:19:53 följande:

Så, nu har mina spottings börjat. Mot försök 18..

Styrkekram till dig!

Sen jag fick min pco diagnos är sexlusten som bortblåst. Tycker så synd om min sambo som måste stå ut med allt detta. När han för ett år sen var så uppspelt och pratade ofta om hur mysigt det skulle bli när jag fick bebismage och nu sitter han här med en tjej som inte lyckas bli gravid och inte har någon sexlust alls. Sjukt vad som kan hända/inte hända på ett år.
    Försökt plussa sedan juli-16. Påbörjat utredning sept-17 då PCO konstaterades.
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-09-22 17:23:36 följande:

Jag har nu gjort ett namnbyte (förra HannaPanna92) här på familjeliv då tydligen många i min närhet har börjat använda den här sidan. Vill helst inte att någon ska kunna misstänka att det är just jag. Löjligt jag vet....

Absolut inte löjligt! Jag kände likadant ett tag men gick nyligen ut öppet på mina sociala medier vad vi kämpar med. Finns inget rätt och fel :) dock var det väldigt befriande att inte behöva smyga med det.
  • Lillatjejen1992

Idag fick jag veta att 2 vänner ska bli mammor nästa år. Mitt hjärta gick ännu mer sönder och jag började nästan gråta. Kommer man någonsin att kunna ta andras graviditeter utan att bryta ihop?

• Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-10-07 16:13:35 följande:

Beräknad äl igår men inga känningar & inga känningar idag heller.... Skulle inte förvåna mig om detta är en månad utan ägglossning, som grädde på moset liksom.. suck

Hade inga älkänningar alls denna månad heller .. har iof ingen äl ändå tydligen. Så värdelöst..

Kram på dig!
  • Lillatjejen1992

När man väntat en månad på återbesök för att få veta provsvaren men får lämna återbud 30min innan för man sitter fast i trafikkaos. Så jävla arg just nu :(

• Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-10-12 16:23:00 följande:

Nääää fy fan vad surt!! Har de kunnat erbjuda dig någon annan tid inom den närmsta tiden? Hoppas du får en tid snart iaf, ni verkar inte ha så lång kö iaf :) Håller tummarna!

Närmsta tiden va om en månad :( !! Nackdelen med liten klinik i guess.

Så surt när det är provsvar det handlar om och hur vi ska behandla min förbaskade pcos. Ingen ägglossning och mensen är såååååå oregelbunden pga det x(
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-10-12 17:35:34 följande:

Förstår inte varför man inte kan få alla provsvar på ett brev hem eller telefonkontakt när det ändå är så ont om tider. Tycker det är märkligt att allt måste dra ut på tiden, som om alla månader av försök inte är lång tid nog..? Vi måste ju vänta enda till december, så det är ingen fördel med stor klinik heller ska jag säga :(

Fattar inte heller varför det ska ta sån tid! På mig vet vi ju vad problemet är (måste dock få resultat på sambons simmare) så ge mig en tid så vi kan börja behandla för guds skull :((

Här i sthlm verkar dom stora klinikerna vara "bättre". Dock längre väntetid innan man får komma dit. Har vänner som fick vänta i 6mån med när dom väl va igång gick det fort.
  • Lillatjejen1992

Åååååh blir så ledsen och så avis på alla som plussar nu i typ alla trådar :'((

Känner mig fortfarande så hemsk som känner såhär. Drömmen var förra året (och nu i år oxå tyvärr..) att få plussa såhär lagom innan jul. Var helt säker att förra julen skulle bli vår sista utan barn :(

Någon mer som känner sig lite extra känslig nu när julen kommer krypandes? :(

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    Percafluviatilis skrev 2017-11-22 07:07:39 följande:

Samma här. Jag skapade ju den tråden för folk som försökt mer än 6 månader. Nu känns det inte som om jag ens passar in där längre pga att vi inte kommer lyckas naturligt, hur länge vi än försöker.

Vore underbart att ha en mage att klappa till jul. Även om magen inte skulle synas så skulle man veta att det fanns något i den.

Har samma känsla av att man knappt passar in i några grupper längre.. I alla pco grupper jag är med i lyckas många efter hormonbehandling, många på egenhand och jag får upp hoppet lite att vi kommer lyckas själva. Men sen kommer jag ju på att vi även har manlig faktor..

Måste nu även inse att det blir en hormonkur till då alla klassiska pms symptom som jag har varje månad börjat visa sig. Blir ännu en jul utan mage eller barn ..
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992

Trots en äggblåsa på 22mm på cd21 för 9 dagar sen och ägglossning strax därefter, så kom idag mensen på cd30 och jag fattar ingenting. Alltså typ en vecka mellan ägglossning och mens på första hormonkuren.. Vilket skämt :(

• Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-11-23 22:38:26 följande:

Det är inte en nidblödning då?

Tror inte det.. vid en nidblödning ska det väl bara va litegrann?
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2017-11-23 22:38:26 följande:

Det är inte en nidblödning då?

Bör tilläggas att jag även har mensvärk (precis som vanligt vid mens) :/
Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet