vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet
Vi har också pratat om just ägg/spermiedonation också men det är vi helt emot faktiskt. Vi båda skulle känna att den ena är "utanför" då är bara en av oss biologisk förälder.
Nu börjar det närma sig utredning och jag blir bara mer och mer nervös/orolig. Har varit riktigt nere senaste dagarna. Skönt att förhoppningsvis få hjälp men värdelöskänslorna över att inte lyckas bli gravid bara växer.
Någon som vet hur dom gör om man fått mens i samband med början på utredning ? Självklart kände min oregelbundna mens för att starta på cd29 igen ..
Är det någon här som räknas som "överviktig" och tror ni det påverkar er fertilitet?
Jag hade ett BMI på 26,5 i maj och bestämde mig för att sluta med socker och onödiga kolhydrater som pasta och bröd samt att röra på mig mer. Har gått ner strax över 6kg och har nu ett BMI på 24,5 (vet att man inte enbart ska gå på BMI) Trodde att mindre socker, mindre fett på kroppen, mild träning och semester skulle göra susen att bli gravid men nääää inte ens det.....
Första mötet avklarat. Har pco-äggstockar och en polyp.. Väldigt konstigt att tidigare gyn inte sett detta med pco då det är väldigt tydligt ..
Första mötet på utredningen idag och jag blev väldigt besviken.. Vi fick reda på hur en utredning går till och sen fick vi veta att nästa möte sker om 8-10 veckor......... Det enda som kommer ske under dessa veckor är ett blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Vul kommer ske efter dessa veckorna och även då KANSKE en spolning. Det räckte tydligen inte med att vi försökt 17 månader utan resultat, väntat i 18 veckor att få komma till första mötet utan nu ska vi vänta ytterligare 10 veckor..... Och det är bara början..... Det är så jävla orättvist.
Återbesök igår för att kolla den eventuella polypen som visade sig inte vara en polyp. Fanns ingenting.
Äggstockarna visade 10 follikar i högra och 12 i vänstra (många ägg som alltså inte lyckas mogna).
I okbober ska vi tillbaka för provsvar och får ingen behandling innan dess.
Nån som vet om man kan ringa sin klinik och be att få ta proverna innan första besöket? Det verkar ju som att en del kliniker låter en ta prover innan och en del efter. Vi ska på första besöket i mitten av oktober och det låter smartare att man redan kan få dom första provsvaren då, jämfört med att man sen måste vänta flera veckor till efter det...