Inlägg från: Hoppas på första |Visa alla inlägg
  • Hoppas på första

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

Hej jag hoppar gärna in här. Vi har försökt sen augusti-16. Alltså är vi inne på försök nummer 13 här. Ringde för en veka sen och bokade tid för utredning. Så blandade känslor. Man är glad att äntligen få hjälp men ändå jätte nervös för att man ska få ett tungt besked om att man kanske inte kan få biologiska barn. Hur känner ni? Är det bara jag som övertänker allt?

• Hoppas på första
    Lillatjejen1992 skrev 2017-09-07 17:27:31 följande:

Känner exakt likadant. Tankarna flyger iväg och man föreställer sig ivf och även så långt som misslyckade ivfer och behöva leva ett liv utan barn. Samtidigt känns det "bra" att kanske äntligen få hjälp. Känslomässig bergochdalbana är bara förnamnet xS

Ja verkligen en berg och dalbana.. helt sjukt att det igentligen ska ta så lång tid att få hjälp. Ett första besök är bara en början på en lång resa vad jag hört. Har hört många som har sitt första besök och sen väntar i veckor och månader dör det andra besöket..
  • Hoppas på första

Hej. Vi har ju en tid bokad den 20/9. Jag och sambon bestämde oss för att köra med Ägglossningstest denna månaden också för att veta 100% på besöket hur det såg ut denna månaden. Jag har en cykel på 32 dagar. Missade att köpa test så började testa på dag 13. Ingen höjning alls sen dess.. fattar inte. Varje månad i ett år har jag haft Ägglossning regelbundet utan avvikelser. Tror ni jag missade ägglossningen denna månaden för att jag testade försent? Har idag på dag 24 mensvärk.. brukar få det nån dag innan mens. Att tillägga har jag gått ner 11 kilo på ca 1,5 månad. Kontrollerat med träning och måltidsersättningar. Tror ni det påverkar min cykel så att Ägglossning uteblir? Helt orolig här och blir orolig att de inte ska hjälpa mig på besöket för att jag är i en viktminskningsfas... här hår man ner i vikt för att åka chanserna men så blir det motsatt effekt. Eller är jag kanske gravid utan att veta.. förvirrande..

• Hoppas på första
    Lillatjejen1992 skrev 2017-09-13 11:28:55 följande:

Man har ca 10 ägglossningar per år så det är normalt att inte ha ägglossning någon månad ibland.

Jo jag vet men man blir ju ändå orolig när det inte är som det brukar vara..
  • Hoppas på första

Vi har varit på vårt första besök förra veckan. Allt gick bra och dom tog blodprov osv. Bokade tid för spolning och spermatest. Hade Bim i fredags men fortfarande ingen mens. Måste flytta tiden för spolning

Förstår ingenting nu. Jag fick inget utslag på Äl testen denna månaden men tänkte ändå att jag borde få mens?

Bim+4 nu. Hade mensvärk på bimdagen i 2 dagar men ingen mens. Vad händer?

Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet