• Anonym 46883

Vill inte bo hos pappa...

Jag känner mig helt besegrad, ledsen, arg, besviken och förstörd.

Trivs inte bra alls hos min pappa och har aldrig gjort det egentligen. Mår skit där, äter inget, sover inget, gråter hela tiden.

Känner mig verkligen helt tom och vill inte prata med någon. Vill helst rymma men vet inte var jag skulle kunna bo eller äta. Min mamma säger att hon inte kan låta mig bo hos henne pga har inte tid, vill ha egentid, pappa vill att jag ska vara hos honom och det är rent sagt bullshit. De sägar att jag inte blir slagen eller sånt så finns det ingen anledning för mig att inte behöva bo hos pappa. De säger att jag inte kan bestämma, som om mina åsikter, känslor och klagomål inte spelar någon jävla roll. Vet inte riktigt vad jag ska göra längre. Har också min kattunge hos min mamma som är en otrolig tröst men som jag saknar till döden nu (när jag är hos pappa). Orkar inte något mer, verkligen ingen förstår mig eller bryr sig..

Vill bara vara lycklig igen????

• Svar på tråden Vill inte bo hos pappa...
  • Lena

Föreslå att du är åtta dagar hos mamma och sex hos pappa. Går det bra kan du sen öka med en till osv

• Påven Johanna II
    WickedWife skrev 2017-08-27 20:36:41 följande:
    Det handlar det inte om vad din mamma vill utan vad DU vill! Stå på dig! Prata med någon vuxen som kan hjälpa dig.
    Du menar nog att det borde handla om vad ts vill, men så är det förstås inte i realiteten. Det går inte att tvinga ts mamma att ha hand om dottern mer än hon vill.
  • Anonym (?)

Hur kan man ens inte vilja att ena barn bor hos en? Jag tycker verkligen synd om dig att du har det så. Var är det lite mer exakt som är så hemskt hos din pappa?

• Anonym 46883
    legomum skrev 2017-08-27 20:59:22 följande:

Hur gammal är du? Det verkar ju som att du är åtminstone i tonåren.

12
  • Anonym (Fia)

TS, har du haft det här problemet länge? Eller har det börjat senaste dagarna eller veckorna?

Det är rätt vanligt att man som barn/tonåring blir upprörd över att en förälder är "dum" (säger nej till något man vill ha eller säger ifrån när man gjort något dumt) och då vill flytta hem till den andra föräldern.

Det kan hända att dina föräldrar har pratat med varandra och är överens om att det bästa för dig är att få tillgång till båda dina föräldrar och därför vill att du stannar kvar med pappan även om du för tillfället är osams med honom. Vuxna ser oftast lite längre perspektiv än vad barn gör.

• Anonym 46883
    Anonym (Fia) skrev 2017-08-27 21:21:29 följande:

TS, har du haft det här problemet länge? Eller har det börjat senaste dagarna eller veckorna?

Det är rätt vanligt att man som barn/tonåring blir upprörd över att en förälder är "dum" (säger nej till något man vill ha eller säger ifrån när man gjort något dumt) och då vill flytta hem till den andra föräldern.

Det kan hända att dina föräldrar har pratat med varandra och är överens om att det bästa för dig är att få tillgång till båda dina föräldrar och därför vill att du stannar kvar med pappan även om du för tillfället är osams med honom. Vuxna ser oftast lite längre perspektiv än vad barn gör.

Gillade aldrig att vara hos pappa egentligen men det började för ca 5 månader sedan.

Jo jag vet, jag är bara ett barn men hur bra är det om jag mår skit och får depression sympyom då? Äre verkligen mitt bästa? .-.
  • Anonym (Hemskt)

Jag känner en tjej som är i samma sits som du. Hon vill inte heller bo hos pappa. Inte bo alls utan hon vill träffa honom några timmar då och då istället.

Hennes mamma måste säga att hon ska bo hos pappa varannan vecka för annars saboterar hon umgänget med pappan. Mamman skulle så gärna ha sin flicka boende hos sig hela tiden men pappan vägrar, hon ska bo hos honom halva tiden.

Tjejen längtar till sin mamma och sin hund varje sekund.

Nu har denna tjejen gjort så att hon bestämde ett möte med båda sina föräldrar tillsammans med skolsköterskan och kuratorn. Hon förklarade att hon nu vägrar bo hos sin pappa och från nästa vecka kommer hon att träffa pappan två dagar i veckan och ha sin bostad hos mamman.

Du måste prata en utomstående vuxen om detta snarast. Du kan få god hjälp genom skolan då de ser till hur du mår. De kan hjälpa dig så att du får din röst hörd. Gör det redan imorgon, du kan gå dit på skoltid.

• WickedWife
    Påven Johanna II skrev 2017-08-27 20:48:54 följande:
    Du menar nog att det borde handla om vad ts vill, men så är det förstås inte i realiteten. Det går inte att tvinga ts mamma att ha hand om dottern mer än hon vill.
    Har man barn så har man. Man kan inte bara välja bort dom för att man "inte orkar" eller vill ha "egen tid"
  • Anonym (asdf)
    WickedWife skrev 2017-08-27 22:49:20 följande:

Har man barn så har man. Man kan inte bara välja bort dom för att man "inte orkar" eller vill ha "egen tid"

Man bör inte men kan tyvärr om man vill.
Svar på tråden Vill inte bo hos pappa...