"Tjata" på kompis mamma?
Jag brukar verkligen passa mig för att dra förhastade slutsatser. Det har drabbat mig flera ggr, folk gör HELT felaktiga antaganden om saker och vips så får man höra både det ena och det andra om sig själv, jag både super, knarkar och Gud vet allt (har aldrig petat på droger i hela mitt liv och är så mycket emot det man nånsin kan vara).
MEN.
Jag kan ändå inte låta bli att få en oroskänsla i magen. Jag har aldrig varit med om att mitt barns kompisar inte fick leka på fritiden (min dotter är vuxen nu). Det är klart att du inte ska snoka, men det verkar du ju inte heller göra. Men tänk OM det är nåt som inte står rätt till, och så har du gått runt med en olustkänsla (för så tolkat jag det?) utan att göra nåt åt det.
Hur väl känner du flickan? Kan du höra dig för lite snyggt om hur hon har det? Fråga på ett fint sätt vad hon haft för sig i helgen, eller om hon också brukar åka till badhuset, titta på Idol, el andra vardagssaker. Alltså inte nåt korsförhör givetvis, utan sprida ut det lite och bilda dig en uppfattning. Och grundat på det känna efter om du bör prata med nån (skolan?) eller inte.
Hoppas nu inte att jag blir missförstådd som en snokande kärring, för det är jag inte. Men som sagt, det är nåt som känns lite "of" med mammans beteende....