Inlägg från: Krusbärskompott |Visa alla inlägg
  • Krusbärskompott

Ryggmärgsbråck

Hej!

Fy så tufft!

Jag jobbar med sjuka barn och har träffat flera med ryggmärgsbråck. Jag träffar i princip bara "de sjukaste" som är förlamade från midjan och neråt, sitter i rullstol och som tex behöver tappa ut sin urin med kateter och lavemang för att bajsa.

Men det är helt normalbegåvade barn som kan ha bra liv. Och det finns ju de som inte har så uttalade besvär.

Beslutet om att ev avbryta en graviditet måste varje kvinna/par ta själva. Oavsett vad du landar i kommer du ju behöva leva med konsekvenserna, en abort eller ett funktionsnedsatt barn.

Stor kram till dig!

• Krusbärskompott
    Frassex skrev 2017-08-23 18:58:19 följande:

Har förstått att rmb kan ge olika grava tillstånd. Det lutar stort åt abort, vi är båda överens om att ett handikappat barn blir för tufft för oss. Behöver ändå mer info och träffa läkare för att bearbeta. Har fått tid redan imorgon och spec läkare nästa vecka men ansökan för abort ska ha blivit inskickad idag redan.

Såklart ni måste få mera information! Det är jätteviktigt.

Jag tycker att det är bra att de redan ansökt om sen abort. Man kan alltid ångra det och inte genomföra men om ni landar i abort så är det skönt att slippa vänta på socialstyrelsen.

Jättebra att du ska dit igen imorgon! Gissar att det är hur mycket tankar som helst just nu.

Stor kram igen!
Svar på tråden Ryggmärgsbråck