oanonym skrev 2017-08-22 15:34:09 följande:
Ok, så du är alltså för prostitution om kvinnan vill.
K Kalle skrev 2017-08-22 15:13:08 följande:
Det går inte att skala av allt detta. Ett grundläggande problem är att efterfrågan är oerhört mycket större än tillgången på de som frivilligt vill prostituera sig. På grund av detta finns just trafficking och utnyttjande av skadade, fattiga, drogberoende tjejer.
Jag såg ett program om tjejer som bodde på ett hem för tjejer med självskadebeteende. Utanför väntade torskar som utnyttjade dessa tjejer. En av flickorna tog livet av sig. Varför gör män såhär? Det finns gott om undersökningar som visar att torskar över huvud taget inte bryr sig om ifall den prostituerade ligger och gråter, om han vet att hon verkligen inte vill. Han intalar sig att det är OK och gör det ändå för att tillfredsställa sina egna lustar på det mest egoistiska sätt.
Varför var dessa tjejer på hemmet prostituerade? Fanns det ingen personal där?
Jo, det fanns personal, men de hade uppenbarligen inte koll. Tjejerna var på hemmet för att de hade självskadebeteende. En del av detta självskadebeteende var att mot sin vilja sälja sig till äckliga gubbar (jo den som tog livet av sig skrev dagbok och uttryckte sig så om de 50-åriga män hon hade som kunder). Männen
visste alltså att detta var tonårstjejer som mådde dåligt och de utnyttjade detta för sin egen njutning. Använde deras kroppar som onaniredskap.
Jag har inget moraliskt emot prostitution om det är
100% frivilligt från båda parter. Chansen är mikroskopisk, men den finns. Däremot är jag
100% emot otrohet och de flesta som går till prostituerade är familjefäder (hört av prostituerade som ju vet en del om sina kunder). Dessutom skulle jag och majoriteten av alla kvinnor inte ta i en torsk med tång ens. Att anse att man kan köpa en annan människas kropp och använda det som onaniredskap är extremt motbjudande.