Inlägg från: Ampa |Visa alla inlägg
  • Ampa

plötslig grov foglossning?! sjukskriven!

Också sjukskriven pg foglossningar sedan vecka 10 och är i vecka 17 nu. Blev också helt chockad när läkaren sa att det tyvärr nog var att ställa in sig på en lång sjukskrivning. Planerar att gå tillbaka och jobba 25% men är jätteorolig för att bli sämre då jag får ont i rygg/svanskotan av sitta längre perioder(stå upp är utesluter pg smärta i höfter).

Har dock hört att man kan bli bättre på sluter när bebisen börjar stabilisera sig i bäckenet. Hoppas verkligen att det är scenariot!

• Ampa

Håller tummarna att vi blir bättre!

Förstår helt din känsla, har aldrig sett mig som någon som blir sjukskriven. Precis som du har jag också bitit ihop och kört på, men nu går det verkligen inte. Var och hälsade på jobbet förra veckan och så jobbigt med att se att folk ser på mig annorlunda. Tycker det är väldigt jobbigt med all empati, jag vill ju vara stark och hon som fixar och hjälper andra.

Saknar att kunna jobb, resa och träna som vanligt...

• Ampa
    Hiiha skrev 2017-08-23 17:21:52 följande:

Precis så! Vi ska på bröllop i helgen och jag vet att jag måste ha kryckan med mig men vill verkligen inte för att det är då folk glor och undrar vad som är fel eller börjar ömtka. Jag vet att alla menar väl men jag HATAR att bli sett som "invalid" och "inkapabel" jag vet att ingen människa ser på mig så men JAG gör det :(

Hoppas för allt i världen att det blir bättre när bäbis är lite större och vänder på sig, typ vecka 30..

skönt med någon som känner precis likadant som jag. Vad jobbar du med?

Kämpa på!

Ja eller de vill ju bara väl och ingen som menade något illa utan tvärtom. Jag hanterar det genom att fort försöka styra över samtalet på graviditeten och hur glada vi för bebisen. Hoppas att det går bra på bröllopet!

Jobbar som ingenjör så mycket kontorstid, hoppas få hjälp av arbetsterapeut så att jag kan jobba lite på kontoret och lite hemifrån.

Ja det får se till att bli bättre runt vecka 30, inte så långt kvar dit. Jag ska pröva akupunktur imorgon och håller tummarna att det kan lindra smärtan.

Detsamma!
  • Ampa
    Hiiha skrev 2017-08-24 11:51:39 följande:

Håller tummarna för dig! Jag ska på vattengymnastik hos sjukgymnast första gången på tisdag och hoppas att det hjälper. Framförallt är det skönt att få en viktig anledning att tvinga mig själv ut ur lägenheten. Jag bor sex trappor upp utan hiss. Får stanna upp flera gånger på vägen upp eller ner pga sammandragningar och det går så. Jävla. Långsamt att jag får panik. Håller i vanliga fall högt tempo på det mesta jag gör till vardags. Så detta tvångs-snigel tillstånd är frustrerande.

Berätta gärna hur det gick med akupunktur! Gillar inte nålar men skulle vara beredd att ge det en chans om det hjälper ?

Hoppas vattengympan hjälper. Stackars dig med trappor utan hus, kan inte tänka mig hur drygt det måste vara. Tempot håller på att göra mig galen också,ingenting som är smidigt och snabbt fixat nå mer. Allt man gör känns som stora projekt. Man uppskattar och saknar verkligen saker man inte tänkte på tidigare. Typ om jag tagit mig ut i trädgården och sedan kommer på att jag glömt något, kan nästa börja gråta:).

Akupunkturen hjälpte lite men satan vad ont det gjorde. Var hos en osteopat och hon kunde hjälpa lite med smärtan i höfterna (tyvärr hjälpte det inte mot ryggen och bäckenet).
Svar på tråden plötslig grov foglossning?! sjukskriven!