plötslig grov foglossning?! sjukskriven!
Hej alla! Ursäkta långt inlägg men hoppas någon ger råd/svar/pepp
Jag letar och letar men hittar ingen berättelse som min så därför vill kolla hur ni haft det med foglossning!
Jag är idrottare på hög nivå. Tränar normalt 5-6 dagar i veckan och har från v10 ungefär när jag slutade dödskräkas tränat 3dagar i veckan och ALDRIG haft problem, lite ont i ryggen och lite i hö.höft men tänkt att det varit träningsvärk - fram till förra veckan då jag gick in i vecka 25 och skulle till jobbet. Jag promenerar alltid och det är en ca 20min lång promenad på asfalt. Efter ca 10min gång hade jag så ont i högra höften och vänster ben att hela underkroppen låste sig och jag fick släpa mig sista biten och kom sent. Jag jobbar som lärare på en fin naturskolgård med backar och kullar och inte en bit asfalt eller betong och under dagen blev jag bara värre, för att inte tala om när jag kom hem och tvingades upp för våra 6 trappor utan hiss, fick sammandragningar hela vägen upp.
Jag var helt förstörd och dagen efter kunde jag inte gå ett par meter utan smärta och låst höft. Jag fick tid hos läkaren redan dagen efter och väl på plats undersökte hon mig, gav mig alvedon, kryckor, en tid till sjukgymnast på måndag och sjukskrev mig DIREKT 5v på heltid vilket jag inte bett om.
Jag fick en total chock och så även jobbet och min stackars chef och kollegor som fick starta skolåret för min klass utan en klasslärare! ???? nu har jag varit hemma i 4 dagar. Rör mig ok hemma i lägenheten. Går långsamt pga stel och ont men inte ALLS som efter promenaden! Sjukgymnasten sa att jag skulle räkna med att bli sämre med tiden iom att jag kommer bli tyngre..
Är det någon annan som fick så plötsliga problem?
Någon som blivit bättre?
Jag är rädd att ta ut "vinst i förväg" och gå tillbaka till mitt jobb där jag står och ränner runt och stressar hela dagarna och klara det i ett par dagar/en vecka för att sen låsa mig igen.
Vad ska jag göra?