Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

BF maj 2018

MisseKido skrev 2017-09-05 12:42:08 följande:

Kanske är det tvillingar?? ;)

: ) Det vore något det. Vi har tre sedan innan. Hihi
  • Charlieellerså
    Archimedes skrev 2017-09-05 13:54:49 följande:

Jag har testat lite olika snurror på nätet för att se mitt bf. De har gett lite olika svar. 2 har gett 13/5 en har fett 14/5 och en 16/5?! Jag har räknat efter min äl dom var ca 21/8. Hade mf månaden innan så kan inte räkna från mensens första dag. När har ni andra som har runt denna tid haft äl?

Min Äl måste varit runt 24/8 utifrån positivt Äl-test. Har fått 14 maj utifrån sista mens men 16 om jag räknar på min genomsnittscykel på 30 dagar men då måste jag plussat väldigt tidigt. För tidigt.
  • Charlieellerså
    FH24 skrev 2017-09-08 07:25:46 följande:

Hej på er! :D

Tänkte höra om det är någon här inne som ännu blivit illamående och i vilken vecka startade det ? Är idag i v.5 (4+4) och känner inte av något illamående.

Önskar nästan att jag hade det så att man kunde veta att allt är bra, då mina symptom är rätt få haha. Antar dock att jag kommer få ångra att jag sagt det när det slår till (a)

Jag har mått illa från Äl + några dagar denna gång. Är 4+3 i dag. Men förra graviditeten kom illamåendet i v 7 så det är så olika
  • Charlieellerså
    FH24 skrev 2017-09-08 08:06:11 följande:

Tack för svar! :D

Lär säkert ångra att jag "önskade" gravidillamående när det väl dyker upp haha ;) vill bara ha ett tydligt tecken på att allt är som det ska, känns så overkligt när man inte riktigt känner något (a)

Ja, man behöver nästan känna av det för att förstå men symptomen lär komma. ; ) Tror ändå det är vanligare att börja må illa om någon vecka.
  • Charlieellerså
    Anjaheterjag skrev 2017-09-08 19:27:16 följande:

Någon här som ska få syskon och känner att det känns som man sviker syskonet hemma genom att skaffa barn? Tänk om syskonet blir ledset osv. Vet att de gäller att klokt introducera och visa det stora barnet dess betydelse med

Mera. Ngn som förstår?

Grattis till plusset. Jag känner igen de tankarna. När äldsta sonen var 17 månader kom syskon och då hade jag så ofantligt dåligt samvete. De har alltid varit tighta och i efterhand var det helt i onödan. Sedan kom trean när yngsta var 5 och då hade jag dåligt samvete för att storasyskonen inte längre fick ha mig för mig själv. Nu väntar vi fyran och tänker nog mest att det blir en gåva till yngsta barnet att hon också får ett syskon tätt.Däremot funderar jag på hur de äldre kommer att hantera att behöva stå åt sidan ännu något år....
  • Charlieellerså
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-10 01:20:36 följande:

Hej, är det någon av er som utsatts för passiv rökning? Googlade nu och hittade artiklar om att det ökar risken för MF. :( Satt på middag i kväll där folk rökte inomhus, först när jag kom hem slog tanken mig att det kanske är väldigt olämpligt?! Det var verkligen flera timmar också!

Att sitta några timmar en kväll tror jag inte spelar in men om man lever med någon som röker och du utsätts för set under längre tid tänker jag att det kan påverka. Har inga vetenskapliga belägg för det men tror att en kväll är för kort stund ändå
  • Charlieellerså

Är det någon mer än jag som redan blivit otroligt hormonell? Sitter och gråter för att jag måste vara ifrån mina andra barn på dagarna. Mammahjärtat går sönder. Vill ha dem nära. Har jättekort stubin helt plötsligt också...

• Charlieellerså
    JuliaM skrev 2017-09-11 16:35:45 följande:

Hej alla mammor :)

Jag är helt helt ny här på familjeliv men fick nog(?) precis reda på att jag har någonting litet underbart i magen. Vad tror ni? Ser ni det blåa strecket i min bild? Känns som att man inte vågar bli glad!

Men är det så turligt så har jag plussat äl+10 och har bf 26/5 2018 och detta blir då min 1a lilla bebis och första graviditet. Jag är 26 år och min kille 38 och detta blev vårt andra försök :) men man blir ju redan så rädd att något ska gå fel att man inte riktigt vågar bli glad..

Grattis till er alla blivande!

Helt klart positivt. Grattis
  • Charlieellerså
    rosali84 skrev 2017-09-14 18:38:11 följande:

Funderar på om jag ska våga smyga mig in här? Är inte helt övertygad än, men hoppas så innerligt! Isf blir det BF 25/5.

Det ser övertygande positivt ut : )
  • Charlieellerså
    rosali84 skrev 2017-09-14 18:49:59 följande:

Åh, jag hoppas du har rätt!!! BIM -1 idag och taget med morgonurin.

Jag tycker inte du behöver tvivla alls. Det är jättepositivt ju.
Svar på tråden BF maj 2018