Inlägg från: Dementoria |Visa alla inlägg
  • Dementoria

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Jag bor i Stockholm, centralt, och tänker väl en del på det, klart det är otäckt och lite läskigt. Det kan vara jag eller ett av mina barn nästa gång. Eller inte. Jag kan inte begränsa våra liv pga att vi eventuellt kommer hamna i ett terrordåd lika lite som vi kan isolera oss för att vi eventuellt kommer dö av en bil/flyg/hund/haj/vatten/vulkan/cykel/meteor/orm...

• Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:24:16 följande:

Snart kommer påståendena om att det är större risk att man dör i trafiken och liknande nonsens.

Det är ju i och för sig inte nonsens.
  • Dementoria

Jag kan även dö av cancer inom några månader, få en fiskmås i huvudet, en fallande byggnadsställning eller ramla ner i ett slukhål. 

Eller så dödas jag av en muslim, en kristen, en fanatisk pantomimskådespelare eller en rabiat fågelskådare.

• Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:28:22 följande:
    Jo. Det kan vara nonsens även om det är sant. Jag anser att sådana påståenden inte har med saken att göra.
    På vilket sätt har det inte med saken att göra om vi pratar om risker, statistik och fara att dö av olika anledningar?

Det viktiga är väl att vara medveten om att det inte alls alltid händer "andra" men det gäller väl alla sätt man kan dö på?
  • Dementoria
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:29:48 följande:
    Jo, och nu ska vi matas med att "IS har inget med islam att göra" och snart säger Stefan Löfven som han alltid gjort, det vill säga att "Vi får inte glömma bort att Anders Behring Breivik är en av de västa terroristerna som funnits".

Tja, vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan.

Får se om det skrämmer bort terroristerna...
    Extremister är alltid farliga, vilken religion eller tro de än må ha. 

Sedan förstår jag inte varför du tramsar med att byta bilder på FB?
  • Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:31:48 följande:
    Det är fritt fram att starta trådar om alla de hoten och riskerna.

Problemet blir att det blir väldigt svårt för dig att visa sambandet mellan fågelskådning och mord/terror.
    Bestämmer du vad som får skrivas i denna tråden? Får bara de som vill uttala sig rasistiskt om de hemska muslimerna svara?
  • Dementoria
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:36:50 följande:
    Har inte bytt bilder på FB, men många gör det och jag tycker det är meningslöst.

Bättre att prata om bakomliggande orsaker till det som händer.
    Jaha, du skrev "vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan" vilket lätt kan tolkas som att du gör det. Annars brukar man kanske inte skriva "vi"?
  • Dementoria
    DansaDansa skrev 2017-08-18 18:40:38 följande:
    Jag menar att det är samma visa varje gång. Finns en ideologi som är gemensam för den terror vi nu upplever och den kallas islam.

Tycker vi ska prata mer om islam.
    Du tycker att vi ska prata mer om islam i denna tråden? Varför skrev du inte då att det var islam du ville diskutera. För i din TS låter det mer som att du undrar om folk är rädda för att drabbas av terror.
  • Dementoria
    oanonym skrev 2017-08-18 18:41:13 följande:
    Nej, alla extremister är inte farliga. I alla fall inte i samma utsträckning.

En extremist inom amish, t.ex. Eller inom jainism.

Det är skillnad på att vara extremt fredlig och extremt våldsam.
    Någon annan hade Behring Breivik uppe som exempel. Han är ett bra exempel på extremist, en farlig sådan. Detsamma gäller vit makt extremisterna i Charlottesville  häromdagen. Farliga. 

Extrema buddhister däremot blir sällan farliga. Bra lite extra snälla Hjärta De kallas dock sällan för extremister utan det ordet brukar mest föräras de som faktiskt är farliga.
  • Dementoria
    Gorrbamm skrev 2017-08-18 18:28:46 följande:
    Det är ju inte nånsens.

Jag lever helt normalt och om terroristerna kommer så försöker jag överleva. Man behöver inte vara orolig.

Hej Gorrbamm. Jag fick precis ett privatmess av dig som jag inte riktigt förstår. Du kanske kan förklara här? Om du inte minns vad du skrev kopierar jag in det:

"Tänk att du orkar skriva " i din TS" Fan vad löjligt av dig..."

Tack på förhand.

Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.