Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

Sambo vill flytta

Större stad har sina fördelar. Barnen kommer inte alltid vara små. Den större staden kanske är bättre när de är tonårigar?

Jag är uppvuxen på landet. Här i en storstad kan jag vara behovsanställd på heltid eftersom det finns så förbannat mycket jobb. En sån frihet! Kan dessutom flyga utomlands lätt.
    Syrran flyttade också hit. Hon har sportat hela sitt liv, de där "vanliga" grejerna som fotboll och innebandy. Finns inte så mycket annat. Så flyttar hon till storstan, börjar med en sport som inte ens finns på vår hemort, och har nu ett SM-silver. Det du!

Däremot håller jag med dig om att det inte är okej så som din man la fram det!

• nevermind
    Jamesdio skrev 2017-08-16 15:43:18 följande:

Ja, det verkar ju komma plötsligt, impulsivt och ogenomtänkt. Åtminstone verkar han inte ha delat med sig av att han har tänkt på detta som en möjlighet. Eller så är det hans sätt att säga att han vill skiljas för att han vet att du inte skulle följa med?

Ni måste ju diskutera igenom varför han vill flytta, vad du vill, vilka alternativ det finns och vilka för och nackdelar det blir för barnen. Har ni jobb båda två där ni bor nu? Finns det jobb dit han vill flytta? Boende? Hur har han tänkt behålla kontakten med barnen om ni inte flyttar med? Osv.

Allra värst är det ju om han planerat att TS faktiskt följer med sen skiljer dom sig. Då kan hon aldrig flytta tillbaka.
Svar på tråden Sambo vill flytta