EnAnonumius skrev 2017-08-19 14:21:59 följande:
Du försöker att byta ämne ser jag. Kan man inte bemöta vad som verkligen ifrågasätts så skall man byta ämne i stället.
Jag ifrågasatte mig sossedamen som hävdade att SD var abortmotståndare. det är en otrolig signifikant skillnad att var "emot abort (abortmotståndare)" och reducera fri abort.
Jag har läst deras partiprogram.
Och efter att jag läste deras partiprogram så har jag avfärdat SD som potentiellt parti att rösta på.
Så med det sagt.
De vill ha som i övrige EU fri abort till vecka tolv.
Jag skall saxa ur SD egna partiprogram om just abort.
https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/ :
"Vi ser med stor oro på de höga aborttalen. Vi vill få till stånd en nationell handlingsplan för att minska aborttalen. Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan. För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen."
(Slut citat)
Var i detta utlåtande kan den sossedamen i Aftonblaskan utläsa att SD är abortmotståndare? Att de är för _reducering_ av abort ja, de står i klartext, inget som man kan missa Dock så är det en annan fråga isig.
En egen fråga att diskutera och har inget samröre med det jag ifrågasatte sossedamen om i hennes artikeln. Minns sossedamen påstod att SD var abortmotståndare.Vilket är fortfarande en direkt osanning hon far med.
Som sagt skall man försöka misskreditera ett parti bara för att man inte gillar deras politik, så behöver man inte skjuta sig själv i foten och fara med direkta osanningar om partiet. Eller sossedamens mål är att kanske framställa socialdemokraterna som en bunt lögnhalsar och inte dra sig för att använda osanningar när de skall svartmåla andra partier som de inte gillar?
Tillsvidare så hoppas jag att folk i allmänhet, är tillräckligt intelligenta och kan förstå att det är en stor signifikant skillnad mellan "begränsa abort" och "emot abort".
2016 utfördes 94% av alla aborter före vecka 12. Att SD kraftigt vill reducera kvinnans rätt att själv besluta över en abort från vecka 18 till vecka 12 kommer således ha en mycket marginell effekt på antal aborter (ett stort antal av aborterna efter vecka 12 sker av medicinska och svåra sociala bakgrundsfaktorer).
Om du sätter SDs partiprogram i en större kontext och sätter det i relation till olika motioner som framträdande sverigedemokrater har lagt fram i Sveriges riksdag så är det tydligt att sverigedemokraterna driver en moralkonservativ politik som kommer att leda till att Sverige går tillbaka i utveckling något som i huvudsak kommer att drabba svenska kvinnor.