Inlägg från: Anonym (Rätt bemötande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rätt bemötande)

Brukare som är aggressiv

Gör ditt jobb och lär dig rätt bemötande!!!

Sånt här gör mig upprörd! Förstår ni inte att det är NI som är runt brukaren som är ansvariga för hur brukaren mår.

Mår brukaren bra, blir rätt bemött så uppstår inte någon frustration.

Lär er rätt bemötande. Det är där ni skall lägga er tid och energi inte slösa bort den på FL eller olja er över att ni bli slagna, ringa psyk, lämna ifrån er ansvaret.

Fatta att ni är personens trygghet. Ni skall förstå, ni skall guida.

Vad tror ni personlig assistent innebär??

Är ni på riktigt?

Jobbar ni med autister och som personliga assistenter och fattar inte att guidning och bemötande är det absolut viktigaste och om ni inte klarar det så har NI misskött jobbet.

Personlig assistent = armar och ben??? Det var det dummaste jag hört om man arbetar med utvecklingsstörda, autister, hjärnskadade.

Ni behöver utbilda er! Ta reda på vad behovet är.

Jag blir så ledsen när folk som arbetar med detta inte har insikten i vad arbetet går ut på.

Visst ligger mycket på arbetsgivaren MEN man måste tänka själv och ta ansvar.

Om man väljer att arbeta som personlig assistent så måste man ta reda på vem brukaren är och vilka behov den har. Det handlar om att arbeta med människor och bemöta dom rätt.

En aggressiv brukare är en missförstådd brukare.
    Det som funkar bra med en assistent kanske inte funkar med en Anna därför måste varje assistent vara lyhörd och lära sig förstå brukaren

Detta är lösningen på att inte få stryk på jobbet.
    Först vem du arbetar med.

Svar på tråden Brukare som är aggressiv