Fertilitetsutredning om man är under 18 år?
Jag vet inte om någon har nämnt detta (har inte läst hela tråden) men hur gammal var du när du fick mens? Det kan ju ta några år innan den stabiliserar sig och man har nog inte ÄL varje månad. En del får ju mens först i din ålder.
Man är nog mer fertil efter 20årsåldern. Så det behöver inte vara något fel för att du inte blivit gravid än. Ni kanske bara haft otur. De kollar nog inte fertiliteten så tidigt just för att den kan öka av sig själv.
Jag tror snarare att ...anledningen till att dem inte gör sådana undersökningar på folk som är i ts ålder är för att i denna samhälle så får kvinnor barn först när dem är kring 30 år och som det är nuförtiden så är folk fortfarande "barn" tills dem är kanske kring 25 år. ..Förr var folk vuxna redan vid 17 års åldern...dvs samhället har ändrats och hur man ser på folk.
Som sagt, förr hade en hel del människor jobb när dem var kring 15 år (tex min mormor och morfar som är kring 60 år nu hade jobb när dem var kring 15 och min mormor var gravid när hon var sexton år, vilket inte var allt för märkligt då...Och min mamma var 18 år när hon var gravid och det var inte heller märkligt då. .Men nuförtiden så hade folk höjt på ögonbrynen om man var kring 20 år och var gravid )
Bara lite spekulationer från min sida :)