• Anonym (Sarah)

Fertilitetsutredning om man är under 18 år?

Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden och orkar inte sitta och plöja igenom fem sidor med vad jag gissar består till 90% av hatinlägg från slöddret här hinne, men det är hur som helst vanlligt att man inte har någon ägglossning de första åren efter att man fått sin mens, så det kan vara en anledning tlll att ni inte lyckats ännu. Det finns ägglossningstester att köpa på apoteket men det tjänar egentligen inte så mycket till att göra det, för vad testet än visar så kommer ni inte vidare därifrån. Har ni sex regelbundet (varje-varannan dag) ökar inte heller testerna chansen att bli gravid med hjälp av testerna.

Jag tycker ni ska ringa fertilitetskliniken i ditt landsting redan imorgon och fråga vilka regler de har, så vet ni vad ni har att förhålla er till. Att göra en privat utredning kostar inte jättemycket men precis som med ägglossningstesterna är problemet att det inte kommer leda någonstans, mer än att ni får svar på hur det ligger till. Är något fel är ni ändå för unga för att få hjälp, och är inget fel så var det ju onödigt att ni gjorde utredningen. 

Vi får hålla tummarna för att ni bor i rätt landsting, helt enkelt.

Svar på tråden Fertilitetsutredning om man är under 18 år?