• Anonym (K)

Fertilitetsutredning om man är under 18 år?

Anonym (M) skrev 2017-08-12 17:27:47 följande:
    Jag tror att det brukar vara en nedre gräns på drygt tjugo år (22? 24?). Fram tills dess får man leva på hoppet. Jag är inte jätteinsatt men minns att jag sett trådar här om saken. För att spara pengar sätter landstingen en åldersgräns och hoppas att det ska ha löst sig den naturliga vägen innan paret nått den åldern.
    Man kan få hjälp med en fertilitetsutredning innan dess, men för att få IVF eller liknande beviljat behöver man vara 24-25 i många landsting.
  • Anonym (K)
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2017-08-12 17:31:20 följande:
    Min sambo är äldre än mig, bad som sagt bara om svar på min fråga.. JA vi kan ta hand om ett annat liv, varför skulle vi inte kunna det? Japp båda har jobb, och självklart ett boende då vi är SAMBOS.
    Det är alltid en bra början att gå ut gymnasiet först, eller är det bara ett extrajobb utöver skolan du har?
  • Anonym (K)
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2017-08-12 17:38:37 följande:
    Har hoppat över ett år i grundskolan så jag börjar 3an nu till hösten, och eftersom en utredning oftast tar flera månader så hinner jag ju ta studenten :) jag jobbar på ett äldreboende som vårdbiträde, absolut inget högt betalt eller så men sen har min sambo ett jobb som lastbilschaufför. Så pengar har vi (Y)
    Som jag ser det är en gymnasieutbildning är viktigare än inkomst, iallafall så länge din sambo tjänar tillräckligt för att försörja er båda. Det får så stora konsekvenser för framtiden om man inte går klart. Det kan vara svårare att få jobb, inte möjligt att studera på högskolan etc. Så jättebra att du går klart gymnasiet!
  • Anonym (K)
    Anonym (Moa) skrev 2017-08-12 21:47:57 följande:
    Äter du folsyra? Hur tänkte ni dela upp föräldraledigheten? Ska han ta allt utom dina tre månader då han har lite ihoparbetad SGI och du jobba heltid direkt efter 3 månader, eller hur ser planen ut?
    Hur tänkte du nu? TS går fortfarande på gymnasiet och är lite väl tidigt att planera föräldraledigheten när de inte vet om de får barn om ett eller fem år.
Svar på tråden Fertilitetsutredning om man är under 18 år?