Inlägg från: Elliot1 |Visa alla inlägg
  • Elliot1

Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?

ElsaE skrev 2017-08-14 19:58:11 följande:

Hej!

40 år, en son på 3 år - plussade nyligen med BF 22 april.

Välkommen :)
  • Elliot1
    brennaV skrev 2017-08-14 20:32:46 följande:

Väntar nr 3 om allt går vägen (tre missfall bakom mig) i april. Bor i Västerort

Välkommen :)

Beklagar missfallen.. Håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång!
  • Elliot1
    Bellsss skrev 2017-08-15 00:43:41 följande:

Hej! Rolig tråd här hänger jag gärna på :) jag heter Isabelle är 24år bor i dagsläget med sambon i Sthlms innerstad men har förmodligen precis (imorgon) köpt hus i söderort! Vi väntar vårt första barn i februari så i söndags gick jag in i v 16 :)

Hej!

Åh vad kul med hus!! Jag bor själv söder om stan men letar lägenhet närmare stan.. Så lite tvärtom hehe. Sjukt att allt är så dyrt bara. Lycka till om det är kontraktskrivning idag!
  • Elliot1
    Bellsss skrev 2017-08-15 07:06:20 följande:

Nu har vi provat på att både bo nära stan och mitt i smeten men vi trivs nog lite bättre längre ut, speciellt med bebis :) jag har hästar 10min från huset (där mina föräldrar bor) och svärisarna bor 2 min bort från huset. Så det blir smidigt :)

Helt sjukt dyrt i stan! Speciellt innanför tullarna men även närområdet. Jag som jobbar i branschen vet hur svårt det är att köpa något och kunna gå med vinst. Sen har man ju knappt råd med en rymlig 3a heller.. trots att vi sålde min mini tvåa med jätte bra vinst. Jag jobbar på Kungsholmen så det är ju enda fördelen med att bo i stan = nära till jobbet.

Åh vad spännande!! Låter verkligen superhäftigt, det är vårt mål med hus också men vi ligger några år efter i bostadskarriären.. Så grattis till er! :)

Alltid haft hyresrätt innan men köpte lite "desperat" en lgh när vi flyttade från Göteborg till Stockholm. När vi bodde i Göteborg bodde vi så centralt det går typ men de tröttnar man ju också på. Vi letar inte så mkt innanför tullarna utan mer i närförort eller Lidingö (sambon jobbar där ute). Jag jobbar också på Kungsholmen så min dröm är typ Essingeöarna eller Kristineberg men där har man ju ingen chans om man ska ha mer än 1,5 rum typ :( Vi får se vart vi hamnar helt enkelt!
  • Elliot1
    Frassex skrev 2017-08-15 08:32:39 följande:

Det har faktiskt vart rätt jobbigt psykiskt att inte ha ngra symtom för jag har gått och undrat om bebis är död eller det kanske inte finns ngt där inne, alla andra har ju så mkt symtom, illamående, trötthet och ömma bröst. Min första grav så har jämfört mig så mkt med andra tyvärr. Men nu har jag accepterat det men det tog ända till v 14! Tack och lov började jag känna bebis tidigt, tror det är för att min moderkaka ligger i bakvägg.

Då har du en härlig spännande tid framför dig! :) Har du börjat få symtom än? Tänker du göra ngt privat ul eller väntar du på KUB?

Okej, jo iochförsig när man tänker på det på det sättet förstår man ju att det kan vara jobbigt. Jag känner inte så

Mycket på dagarna utan mer på kvällstid men försöker att inte oroa mig. Lättare sagt än gjort dock :/ Får se hur vi gör med privat UL, hade väl varit skönt att veta men är tveksam på om det hade hjälpt oron så mycket.. Förutom om man då får reda på att det inte är nåt där inne såklart.

Hur gjorde du? Verksr som de flesta hörn tidigt UL idag..
  • Elliot1
    Frassex skrev 2017-08-15 14:50:31 följande:

Ja, nu i efterhand har jag haft lättare att förstå att det också är normalt att inte ha några symtom eller väldigt lite, alla graviditeter är unika! :)

Tycker också det verkar vara många som gör tidigt... Vi valde att göra ett i v 7+3, mest för att jag ville veta helt hundra eftersom jag inte kände något, tårarna spruta när vi fick se att där var en böna. Men har man ett pluss på stickan så är man ju gravid så det behövs ju inte ett tidigt ul men för mina hjärnspöken var det bra! :)

Ja det förstår jag, är ju absolut för att lugna nerverna lite! Just nu försöker jag lita på att så långe jag känner att det

molar lite svagt nere i magen samtidigt som jag inte blöder något så är allt som det ska :) Sen kan det ju vara ofostrigt och allt annat sånt tråkigt men känner inte att jag vinner något på att tänka på det. Men får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett tidigt ul iallafall :)
  • Elliot1
    Bellsss skrev 2017-08-15 14:55:20 följande:

Vi hade tur, gick precis för vad vi hade råd med. Oväntat för huset är värt typ en halv miljon till. Fick skrapa ihop till kontantinsats...

Vi bor på Essingen nu och jag jobbar på Kungsholmen :) Essingen är fantastiskt men som du säger dyrt :( Kungsholmen har blivit poppis (jag är blivande mäklare här). Typ omöjligt att köpa i innerstan om man ska ha större än en 1,5 precis som du säger :(

Lidingö är fint! Men tyvärr fel håll för oss, haha.

Ja ibland gäller det ha ha flyt alltså! Stort grattis! :) Ja Kungsholmen har verkligen blivit "det nya svarta".. Men som sagt egentligen vill vi inte bo så centralt men ändå närmare stan än vi bor nu. Lidingö är heeelt främmande för mig men det är otroligt vackert och som sagt nära till sambons jobb. Om han har nära så kan jag ta bilen om det behövs etc. Just nu kör han 40-60 min enkel resa varje dag.. Inte hållbart. Har dessutom mamma som bor på Gärdet så det är nära över till Lidingö.

Vi letar väl efter nåt med mer än 2 rum, men 2,5 hade räckt liksom.. Bara något lite avskilt för bebis-grejer. En 2:a med stort sovrum kan också funka så länge man får plats med det man behöver. Vi strävar ändå efter något större i framtiden såsom hus eller radhus :) Så detta blir någonstans att mellanlanda ett par år.
  • Elliot1
    nasdaqomx skrev 2017-08-15 21:06:02 följande:

Kul! Vi letar hus i mälarhöjden eller Älvsjö. Men det är svårt att hitta "rätt objekt" till ett bra pris. Men jag håller tummarna att även vi hittar nått innan mars :)

Åh vad spännande!! Hoppas rätt objekt dyker upp snart. Kul att vi är många som är/har varit på bostadsjakt för tillfället :) :)
  • Elliot1
    CBlomster skrev 2017-08-16 07:13:32 följande:

Jag är gärna med i denna också! 30 år, bor på Kungsholmen, men har köpt hus i Sollentuna. Beräknat i slutet av april.

Hej hej, välkommen :) Verkligen alla i denna tråd har köp eller ska köpa bytt boende ;) Grattis till huset! :)
  • Elliot1
    Franksmamma skrev 2017-08-16 20:25:20 följande:

Kul med fler som bor på norra sidan! Jag bor som sagt i Sollentuna, har precis flyttat hem efter fem års "gästspel" i Gbg. Hyresrätt här, vi bytte från västkusten och ligger väl lite efter i bostadsmarknaden men ska försöka köpa något inom ett par år! Facebook, vad säger ni? Är så himla mycket smidigare än här!

Haha vad lustigt, jag har också flyttat hem efter gästspel i Göteborg! Bodde där i 8 år.

Skulle starta en fb-grupp med mobilen men det funkade inte så fixar en imorgon med datorn :)
  • Elliot1
    Fransast skrev 2017-08-16 22:33:00 följande:

Hej!

28 år bor i Fruängen och gravid med första barnet, bf 10 feb, går gärna med i en fb-grupp om det startas, gör mig inget om den är liten :)

Hej! Välkommen.

Skulle starta en fb-grupp med mobilen men det funkade inte så fixar en imorgon med datorn :)
  • Elliot1

Hej igen!

Puffar upp denna tråd igen :)

Jag har helt ärligt inte hunnit fixa någon FB-grupp för det går inte att göra i mobilen och jag sitter aldrig vid en dator..

Tänkte kolla om fler är intresserade av denna tråd/grupp annars kanske jag bollar vidare till någon annan då det redan finns så många grupper för gravida i hela landet!

Förresten, någon kanske redan vet om det finns en grupp på FB för Stockholmare med BF nästa vår? Så kan man gå med där istället :P

• Elliot1
    nasdaqomx skrev 2017-08-24 08:56:30 följande:

Jag föredrar en Stockholmstråd faktiskt. Vad säger ni? Ska vi skaffa en fb grupp? Fast den måste vara hemlig och inte sökbar om det ska vara intressant för mig. Har bara gått ut med graviditeten för mina närmsta vänner.

Jadå absolut hemlig och enbart för inbjudna medlemmar :)
  • Elliot1

Hej igen, jag fick tyvärr missfall i förrgår så det blir ingen grupp från min sida iaf :(

Lycka till tjejer!

• Elliot1
    Noanda skrev 2017-09-04 17:01:29 följande:

Hej alla!

Jag har en fråga. Jag är gravid med första barnet så jag är helt okunnig om hur allt fungerar.

Jag får förlita mig på min barnmorska.

Jag ska göra ultraljud för kub om två veckor men jag vill inte vänta så länge, jag känner mig lite orolig och vill se att där verkligen finns ett foster (går in i v 12 i morgon). Min barnmorska (mama mia) sa att de inte har möjlighet att göra ultraljud tidigare.

Var kan jag göra ultraljud privat, har ni några tips?

Jag kan åka var som helst i hela Stockholmsområdet men bor i Sundbyberg. :)

Jag (som startade denna tråd) fick tyvärr missfall. Ringde till Hornstulls Gynekologmottagning och fick komma dit några timmar senare. Sen fick jag ett återbesök veckan efter utan problem. Bra gynekolog också!
Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?