Inlägg från: Anonym (Lynna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lynna)

Indirekta hot från närstående

Stämmer in med ovanstående du måste anmäla! Kanske hjälper det kanske inte men för att få personen att fatta så behöver du stå upp för dig själv! Vilket sker om du står fast vid ditt ord, att anmäla om du sagt att du ska anmäla. Du säger att du behöver ha kontakt med denna personen men jag tänker att kontakten får ske via en tredje part. Kommunen kan säkert hjälpa till med detta! Mitt ex var lite som personen du beskriver och tillslut blockade jag hans nr och sa att ville han något så fick det gå genom hans mamma. Mamman ställde upp på detta och jag fick därmed inga hot eller samtal om saker som inte var relevanta..

jag tänker även på din hälsa, detta måste vara sjukt påfrestande för dig och du behöver kanske någon att prata av dig med? Stressen från denna personen kommer ge dig ohälsa och det förtjänar du inte! Stå upp för dig själv nu och ta i med hårdhandskarna! Lycka till

• Anonym (Lynna)

Glömde säga det att får personen dig att känna dig rädd går detta som psykisk misshandel och är straffbart!

Svar på tråden Indirekta hot från närstående