Indirekta hot från närstående
Tecum Vad hjälper det att blocka? Personen vet ju var hon bor.
Alltså känner du dig rädd och personen inte lyssnar eller snappar upp det du säger så finns det bara en sak och göra polisanmälan.
Nu, även om du gör en polis anmälan, så kommer det antingen få personen att fatta vad som hänt. Eller göra dom mer upprörda. Personen kommer inte försvinna ur ditt liv.
Det som är bra är ifall du åker på stryk så finns det registrerat att hen har blivit polisanmäld tidigare.
Men sen så har ju nyheterna visat att folk som säpo haft koll på och lagt ned intresset för, visat sig vara terrorister.
Nu är det den sämsta tiden att råka ut får sånt.
Det du måste förstå är exakt hur allvarlig situationen är, finns det risk att du eller någon annan kommer att skadas eller dö?
Är hen bara sur och förbannad eller sjuk i huvudet.
Om fallet är sistnämda så bör du nog flytta till hemlig adress och sedan tala med familjen om den här personen, också dina vänner alla som har kontakt med dig och dina barn om denna person och säga att hen kan göra vad som helst jag är rädd för mitt och mina barns liv.
Jag tycker du bör tala med en jurist. Istället för att sitta på internet. För det är så mycket du utelämnar och så många som inte kan lagen och processen.
Lycka till!