Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Bakslag för SD

John22 skrev 2017-08-17 18:02:48 följande:

27,4% enligt Sentio, så huruvida det går framåt eller bakåt är nog inte så svartvitt som man tror. nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-samtidigt-vander-det-uppat-for-moderaterna/

Med det sagt ger jag inte mycket för några av de här opinionsundersökningarna. Det som spelar roll är vad resultaten blir i faktiska val, inte vad 1,000 eller 10,000 personer säger i någon undersökning.

Är det en sån där självtryckarundersökning?
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70

Oavsett om SD har 17 eller 27% är det bedrövligt att ett gäng rasister samlar så många.

• Abegayle70
    Bejje skrev 2017-08-18 13:37:55 följande:
    Fast nu generaliserar du och påstår att hela partiet skulle vara ett gäng rasister.
    På vilket sätt tycker du att det är bättre än att en rasist säger att alla invandrare är våldtäktsmän? Själv skulle jag aldrig påstå det, men skulle någon göra det så skulle du säkert hugga och säga att det är rasistiskt därför det är generaliserande.

Säkert finns det en del rasister inom SD, precis som det säkert gör det inom Moderaterna och Socialdemokraterna osv. Men att påstå att alla är det är som sagt lika fel som att dra en hel folkgrupp över samma kam.
    Jag vågar påstå att fler inom SD är rasister, än bland andra partier. Visst finns det rasister inom andra partier, vissa partier tycks ha lättare med att ha överseende med rasism från från vissa grupper.
Svar på tråden Bakslag för SD