• Milly1988

Se hit alla bonsuföräldrar eller extra vuxna

Jag lever i en bonusfamilj och i ärlighetens namn är det svårare än jag inland trodde det skulle vara. De ljusa stunderna överväger allt mindre bra.. Men ibland är saker påfrestande och man behöver stöd och någon som förstår / är i samma sits. Så jag undrar, finns är fler som har bonusbarn? Hur har ni det i era familjer? Vad är utmaningen för just dig i din roll som bonusförälder eller extra vuxen?

Vore kul att dela lite tankar men andra :)

• Svar på tråden Se hit alla bonsuföräldrar eller extra vuxna
  • Milly1988

Jag tycker det svåra är att hantera barnens mamma. Hon beteer sig olämpligt på många sätt och det är svårt för henne att veta var gränserna går. Sen ja, det finns ju andra saker också.. men det positiva överväger det negativa. Jag älskar min sambo och hakn är mannen i mitt liv men ibland undrar man om det är såhär det ska vara alltid.. sedan har vi bara bott ihop 9 månader så antar att man får ge det lite tid ,alla ska komma in i sina roller.

Vi överväger dock att gå vidare med mammans beteende och på något sätt skapa ett skriftligt avtal för vad som gäller, för hon har inga gränser och det stör i den familj vi vill vara.

Svar på tråden Se hit alla bonsuföräldrar eller extra vuxna