Inlägg från: Anonym (fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fia)

Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?

Självklart skulle jag välja att behandla mitt barn om det var vad som rekommenderades. Hur kan man välja något annat? 

Om barnet hade grav vitaminbrist och beräknades bli kortare om det inte fick i sig det som kroppen saknade, skulle man då som förälder förvägra det behandling? Om orsaken var sköldkörtelhormonbrist istället för tillväxthormonbrist?
  • Anonym (fia)
    Anonym (NEJNEJNEJ) skrev 2017-08-12 20:40:36 följande:

NEJ! Vi får tillräckligt med onaturligheter i kroppen som det är. Kan man inte bara få vara lite avvikande?!

Varför är just tillväxthormon onaturligt? Eller skulle du resonera likadant om det gällde vilket hormon som helst? Insulin, exempelvis?
  • Anonym (fia)
    Anonym (NEJNEJNEJ) skrev 2017-08-12 22:05:18 följande:
    Det är väl en jävla skillnad på saker som är nödvändiga och saker som inte är det?!
    Så alla hormoner är egentligen onaturliga, med andra ord. 

Jag ser det som nödvändigt att ersätta det mina barn har brist på om det ger bättre hälsa. Men jag vill att de ska mer än bara överleva.
  • Anonym (fia)
    Mhm, det är väl säkert en konspiration precis med som vaccinerna. Staten vill att våra barn ska få cancer och väljer därför att lägga åtskilliga miljoner skattepengar på dessa behandlingar, läkarna är förstås köpta av läkemedelsbolagen och kan mindre om hur hormoner fungerar än folk på familjeliv och all den forskning som visar att behandlingen ger påfallande högre livskvalitet och dessutom ökad levnadslängd för den med brist som behandlas är påhittad.
  • Anonym (fia)
    Anonym (NEJNEJNEJ) skrev 2017-08-13 18:50:57 följande:

För övrigt är ja 152 cm själv och har aldrig upplevt några problem med det.

Och jag är kvinna och har inga problem med det, så då behöver ju män med testosteronbrist ingen behandling.
Svar på tråden Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?