Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?

Regndamen skrev 2017-08-10 17:02:21 följande:
    Det finns även fördelar med att vara kort, på bussar, tåg och flyg.
    Personligen tycker jag inte 160 cm ger några problem egentligen.
    Det känns lite udda att ge ungen tillväxthormon för att nå ner i frysdisken.
    Det finns nackdelar att vara kort: på bussar tåg och flyg.
    Idag är sätena anpassade för längre människor och fastän jag inte är speciellt kort och är proportionerlig så når fötterna ofta inte ner till golvet. Det innebär att det blir blodstockning i benen.
    För att inte snacka om man måste stå på bussen i rusningstrafik. Ofta, ofta, ofta får man någons armhåla precis vid näsan.
  • Anonym (...)
    Anonym (NEJNEJNEJ) skrev 2017-08-12 22:05:18 följande:
    Det är väl en jävla skillnad på saker som är nödvändiga och saker som inte är det?!
    Hur avgör du om det är nödvändigt eller inte?
  • Anonym (...)
    Meebo skrev 2017-08-13 12:11:40 följande:
    Att vara lång/längre är ingen nödvändighet även om det kanske är en guldkant i vardagen.
    Nu var det inte dig jag frågade men nåja.
    Tror du att alla har den åsikten? även de som mår dåligt över sin kortväxthet?
  • Anonym (...)
    Meebo skrev 2017-08-13 12:25:30 följande:
    Nej, absolut inte men det är ren fakta.

Det ÄR ingen nödvändighet att vara längre/lång för att leva/överleva inte ens om man har officiell dvärgväxt som jag har för mig är 142cm.

Men sjävklart inser jag att det är inte alla som tycker om att vara korta även om jag gör det och ser fler fördelar än nackdelar med det.
    Nej det är inte ren fakta utan din åsikt och din tolkning av vad som är nödvändigt.

Andra tolkar det annorlunda, annars skulle det inte finnas ivf.

DU tycker att det inte är nödvändigt och det är alltid jävligt enkelt att döma andra nät man själv slipper vara den som bär korset.  

Att du säger att din åsikt är ett faktum och en del inte tycker om att vara korta vittnar om ganska så stora brister i både ödmjukhet och empati.
  • Anonym (...)
    Anonym (NEJNEJNEJ) skrev 2017-08-13 18:47:56 följande:
    Jisses..... det säger väl sig självt att det är nödvändigt om  det riskerar att leda till döden eller allvarliga komplikationer....
    Döden? Tja då anser du att det är helt ok att ge tillväxthormon.

Sådär i största allmänhet, dina åsikter är inget som säger sig själv. Helt uppenbart va? Din åsikt är trots allt i minoritet så det säger sig själv att det helt ok att ge behandling.
Svar på tråden Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?