Scenario: Tillväxthormon till ditt korta barn, ja eller nej?
Skulle aldrig ge tillväxthormoner om inte barnet själv var gammalt nog att förstå och ta det beslutet.
Jag själv är 154 (156 i de flesta vanliga sneakers) och har väldigt lite problem med det.
Nå upp till hyllor är det bara att öppna munnen och be någon i närheten om hjälp för svårare än så är det inte.
Samma med att nå ner i kyl/frysdiskar för att till exempel ta ett av de sista paketen kyckling (gjorde jag i förrgår utan problem, bara öppnade munnen och bad om hjälp).
Kläder fixar jag också väldigt lätt.
Byxor från till exempel H&Ms pojk/barn avdelning i storlek 170 och tröjor blandat från flickavdelningen (storlek 134/140 passar perfekt trots min C kupa byst) och vanliga vuxenavdelningen i storlek S (i sällsynta fall i storlek M på grund av förra nämnda C kupa byst).
Gå omkring i folksamlingar är härligt som fan när man är liten och kort då man kan smita in i kryphål mellan alla långa personer och komma fram snabbare haha.
Fullpackat på bussen? Inga problem om jag inte har någon väska med mig, jag klämmer in mig ändå om jag får tillåtelse av chaffören att åka med.
Finns många för och nackdelar med att vara kort men man får göra det bästa av det man har och se det roliga.