Inlägg från: felix le chat |Visa alla inlägg
  • felix le chat

Omplacering på jobbet

Du har helt enkelt haft otur och fått en ny chef som är ett stolpskott.
    Har inget med dej att göra antagligen. Nya chefer vill visa chefer högre upp
    att dom gjort förändringar. Allt för att visa sig dugliga.
    Trist men inte mycket att göra.

• felix le chat
    Sandraas1 skrev 2017-08-09 14:02:44 följande:
    Jag kan bara instämma med dig. Den nya chefen, som blev tillsatt och gjorde den nya omorganisationen, som jag tycker var helt vansinne. Jag skrev det i mitt inlägg att när denna chef var ny anställd på jobbet, så var det jag som lärde upp honom inne på min avdelning under ett par dagar. Det är bara att se på hur han valde att framlägga det och sedan ta en dom senaste anställda, som ofta är hemma för vård av barn eller ofta är sjuk. Jag kan knappt med ord beskriva vad jag känner för denna chef, men personkemin mellan han och mig fungerar absolut inte längre. 
    Även om jag förstår att det klia i fingrarna på att sätta åt chefen så råder jag dig att sitta still i båten, jobba på som vanligt och börja kika på nya jobb.
    Har varit i din sists och var kvar efter en omorganisation i 1 år med sämre uppgifter innan jag hittade nytt jobb. Min gamla chef som slutat innan mej ställde upp som referens.
    Sista dagen på jobbets sista timme innan jag gick och stängde ner min dator
    skickade jag ett mail till vår VD och beskrev kulturen på bolaget och vad som gått snett. Han ringde veckan efter och vi pratade över en timme. Kändes bra.
Svar på tråden Omplacering på jobbet