Sandraas1 skrev 2017-08-09 14:45:44 följande:
Det är jag införstådd med och det blir ju så att hela företaget blir inblandat!!
Jag har själv kollat runt och läst på nätet om just hur omorganisationer ska gå till väga, och det är absolut inte på detta sätt som min chef har gjort. Facket ( oavsett jag är medlem eller inte ) ska vara informerade. Och likaså en som har en tjänst ( som jag hade) ska bli informerad ( det var även en annan som skrev det i mitt inlägg) flera månader innan min tidigare tjänst som platsansvarig upphör och ska tas över av en annan. Det mina arbetsuppgifter består av idag är inte det minsta stimulerande, utan känns så nedvärderande. Det verkar som min chef gör allt för att få mig att vantrivas på arbetsplatsen, så att jag själv säger upp mig från min anställning, men innan dess är jag beredd att ta en ordentlig strid med företaget och se till att få någon form av skadestånd.
Men vad ska du få skadestånd för? Du är inte uppsagd. Att det eventuellt inte kört MBL ger troligtvis inte dig skadestånd, bara facket.
Din chef har gjort mycket dumt. En möjlighet du kan ha är att ta upp det internt och hoppas topphönsen anser att din nya chef agerat så pass dumt att han eller hon blir petad och du får tillbaka ditt jobb.
Ta dig en rejäl funderar på dina prioriteringar och agera efter det. Vad är viktigast?
Ha kvar ett jobb
Få tillbaka ditt gamla chefjobb
Få pengar
Straffa nya chefen