Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Första barnet BF våren 2018

Bellsss skrev 2017-08-07 16:36:15 följande:

Hoppar in här även om jag har bf 3/2 :) kul att hänga på andra som också ska ha första barnet!

Det går så bra Så! Vi har allt från januari till april än så länge :) Grattis till plusset :D
  • DrömlivetiHD
    LinaMartina skrev 2017-08-07 17:13:13 följande:

Den här tråden letade jag efter! Så himla kul :) Tror ni man kan lita på veckan det står att man är i i Preglife-appen? Är det den som barnmorskan också kommer få fram sen? Så jäkla spännande det här.

Det mest framträdande jag känt sen mitt plus igår är en extremt bubblig mage, alltså det bubblar och låter heeeela tiden. Har ALDRIG det så annars haha. Och så lite illamående också, är typ inte sugen på nåt alls men ändå hungrig.

Kul att du hittade hit!! Ja, om du skrivit in din första dag på senaste mensen tror jag du kan lita på preglife eftersom det är så barnmorskorna räknar också :) Sen kan ju ultraljudet visa mer exakt om man inte haft koll på alla datum så noga :)

Haha! Jag har likadant! På kvällen när man ska sova hör man det jätteväl! Bubblar och knorrar som bara den! xD
  • DrömlivetiHD
    Amanda450 skrev 2017-08-08 13:04:18 följande:

Åh vad jag har väntat på en tråd i det här stuket! Har bf 2 april 2018 :)

Kul att du hittade hit! :D Hur gammal är du? :)
  • DrömlivetiHD
    LinaMartina skrev 2017-08-07 17:31:27 följande:

Okej tack för svar! Jag är 100% säker på när senaste mensens första dag var då jag alltid skriver in det i en app. Då är man i v.4 nu, sjukt mycket det låter!! Då borde tiden gå snabbt till v. 12 kan vi hoppas.

Hahaha är det sant? Alltså det låter och känns så sjuuukt mycket, jag tror det är därifrån det svaga illamåendet kommer för det är ju inte så jättebehagligt direkt ;)

Ja men då borde det stämma! :D Ja, veckorna går nog snabbt! Sen vill man inte att det ska gå för snabbt när allt roliga börjar :)

Haha! Jajemän! Jag kanske det! Jag har hört att man ska bli hård i magen också... Vet inte vad som är felet med mig men jag är sjukt lös i magen (Sorry för informationen) haha! Men jag har slutat med kaffe nu och ska se om det blir lite bättre :p
  • DrömlivetiHD
    Saga92 skrev 2017-08-07 18:56:10 följande:

Fick hem min ultraljudsmonitor idag som jag beställt på nätet. Efter ca 10 minuter letande hittade vi hjärtat som slog i 170 slag per minut. Det var helt underbart, går som på moln nu. Vi hade ju inte varit på något tidigt ultraljud eller liknande innan så detta var första gången vi fick bekräftat att det faktiskt finns någon där inne i magen. Går in i v.12 imorgon så snart skall jag nog kunna känna mig trygg med att berätta för fler av mina kompisar :)

Åh så kul att det funkade så bra!! Måste vart helt underbart att få höra!! <3

Längtar tills jag är i v 12 också! Så skönt att kunna pusta ut lite! Har ni planerat att överraska kompisarna på något speciellt sätt? :)
  • DrömlivetiHD
    Amanda450 skrev 2017-08-08 13:18:20 följande:

17, så kan ju tänka mig att jag kanske sticker ut lite här men är så givande att läsa andras ord. Inte minst vet man vad man kan förvänta sig också :)

Ja du är nog yngst i tråden men här är alla välkomna oavsett ålder :D Perfekt att hänga på familjeliv när det är första barnet, som det är för oss alla här :D
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-08 22:17:38 följande:

Hoppar gärna in här!

21 år gammal, sambon 24 (blir 22 och 25).

Vi plussade i lördags och är i vecka 6 (5+3).

Ömma och svullna bröst, molande värk i magen och väldigt gasig haha!

Beräknad bf är 6 april :D

Kul att du hittade hit! Vi är på exakt samma dag och har bf exakt samma datum också ju!! Haha! Sjukt! :D
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-09 08:26:41 följande:

Ååh vad kul!! Hoppas att våra bf inte flyttas allt för långt ifrån varandra efter UL och allt sånt där:)

Vart bort du?? (Snälla bo nära mig hahaha)

Ja, det hade vart så kul!

Jag bor i Halmstad :) Du då?
  • DrömlivetiHD
    Kexmonstret skrev 2017-08-09 08:58:29 följande:

Halloj!

Jag och min man plussade i torsdags och är i v.6 (5+5).

Bf 7april med första barnet. Va roligt med en sån här grupp :)

Har lite samma fundering som någon skrev tidigare rörande att man gärna vill hålla graviditeten hemlig till v.12. Nu vankas det kräftskivor och andra firanden i närtid så det funderas en helt del på hur man skall tackla utmaningen med specialkost och ingen alkohol.

En annan sak som jag tycker är lite jobbig är att jag precis har bytt jobb sedan 1 månad tillbaka, är övertygad om att de kommer bli glada över min graviditet, men det känns ändå lite jobbigt att försvinna så nära inpå starten.

I det stora hela mår jag bra förutom att jag känner mig väldigt trott, har molvärk och är lite gasig på kvällarna :)

Grattis till plusset och välkommen hit!

Säg att du kör utmaningen 100 dagar utan socker :D Massa socker i alkohol! Den kör jag med! Funkat superbra!

Det låter ungefär som vi andra här inne :) Trötta och uppsvällda med gaser :)
  • DrömlivetiHD
    Lariz skrev 2017-08-09 11:07:15 följande:

Mellan Jönköping och Linköping så ungefär 3 timmar från Halmstad.. men vi får försöka hålla kontakten!! :)

Haha okej :) Jag bodde i Jönköping innan jag flyttade till Halmstad så då hade vi vart lite närmare. Har skickat PM till dig :)
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018