zenora skrev 2017-08-06 14:50:22 följande:
Hejhej!
En till som precis (idag) plussat med första! Bf enligt natural cycles är 15/4. Är alltså i v 4+1.
Har inte riktigt smält det än. Maken har heller inte smält det. Han har dock varit lite avigt inställd till det här med barn och låtit mig "bestämma"
Han är nöjd med livet som det är, men förstår att jag vill utöka familjen.
Så jag bär ganska mycket själv just nu, vill inte överväldiga honom medan han vänjer sig vid tanken. Det är så abstrakt för honom just nu.
Själv nojar jag. Har endast en graviditet bakom mig för tio år sedan, den slutade i tidigt, utdraget missfall.
Mår annars rätt bra. Molvärk, ömma bröstvårtor. Finnar. Oroar mig för värken, men så här tidigt finns väl inte så mycket annat att göra än att vänta.
Tänkte vänta med att berätta för familj och vänner. De är ganska... Dramatiska, och skulle det inte gå vägen vill jag inte behöva hantera deras reaktioner. Dessutom har de min systers graviditet att glädjas åt (hon är i v 16). Hon får gärna stå i centrum ett tag till :)
Hej! Stort grattis till plusset och Välkommen hit!
Så är det nog för många män, svårt att sätta sig in i det när det inte är deras kroppar som går igenom det hela.
Antingen kommer han nog bli mer engagerad när magen börjar komma eller så kommer det inte förrän det lilla underverket är ute! Oavsett blir det nog bra i slutändan. Förstår att man vill att mannen är lite entusiastiskt som en själv. Men du har oss här på Familjeliv att prata med :D Vi äääälskar att prata graviditet och bebislängtan! Min sambo mmm:ar mest och nickar när jag pratar om 5+2 osv :p
Onödigt att oroa sig i onödan :) Det är två helt olika graviditeter :) Njut, låt veckorna stilla oron och berätta för familjen när det känns tryggast för er :)