• Wierzbowski

Frukost tips!

Vad har ni för frukosttips, ni som tränar och försöker hålla igång?

Själv styrketränar jag och försöker hålla mig till proteinrik frukost. Man är duktig i början sen snöar man in på två, tre olika man alternerar mellan. 

Jag kör t.ex. Keso med hackat äpple och kanel, havregrynsgröt med med nerblandat ägg och jordnötssmör (ibland lite kakao) eller bara en proteinsmoothie med bär. 

Fler tips tack! :) 

• Svar på tråden Frukost tips!
  • Carabellis kusp

Min bästa frukost är turkisk youghurt med valnötter och olika frön och ett kokt ägg med kaviar.

• razzmatazz

Chiapudding med blåbär i och hackade nötter på toppen äter jag ofta på vardagarna.

• Henrikzzz

Efter morgonträningen och när jag gjort mig i ordning så tar jag och trycker i mig en proteinshake med några dl havregryn i. Den smuttar jag på under de 30min det tar för mig att ta mig till jobbet.

När jag har lite mer tid på morgonen så gillar jag att göra en omelett gjord på ägg och lök och till den har jag en burk tonfisk, ruccola, tomat, keso, och lite tabasco. Till den dricker jag en smoothie gjort på bär/banan/naturell yoghurt. Mums!

Sedan är kaffet och vatten ett måste till frukosten. Det går inte annars. 

• Wierzbowski
    Henrikzzz skrev 2017-08-04 11:56:02 följande:

Efter morgonträningen och när jag gjort mig i ordning så tar jag och trycker i mig en proteinshake med några dl havregryn i. Den smuttar jag på under de 30min det tar för mig att ta mig till jobbet.

När jag har lite mer tid på morgonen så gillar jag att göra en omelett gjord på ägg och lök och till den har jag en burk tonfisk, ruccola, tomat, keso, och lite tabasco. Till den dricker jag en smoothie gjort på bär/banan/naturell yoghurt. Mums!

Sedan är kaffet och vatten ett måste till frukosten. Det går inte annars. 

Jag brukar också göra frukostdrinkar på protein och havre, ev. nån frukt i också. Mycket gott :)
  • razzmatazz

Idag gjorde jag bullar på kvarg, mandelmjöl och havregryn. Riktigt gott, kan rekommenderas till helgfrukost!

• Wierzbowski
    razzmatazz skrev 2017-08-06 14:27:30 följande:

Idag gjorde jag bullar på kvarg, mandelmjöl och havregryn. Riktigt gott, kan rekommenderas till helgfrukost!

Ok! Vad smarrigt! :)

Blir det som bröd man har pålägg på?
    Har du recepts så lägg gärna ut om du vill (så kan jag prova;))

• razzmatazz
    Wierzbowski skrev 2017-08-06 19:14:52 följande:

Ok! Vad smarrigt! :)

Blir det som bröd man har pålägg på?

Har du recepts så lägg gärna ut om du vill (så kan jag prova;))

Ja, som brödbullar blir det:) Urlätt och snabbt dessutom ; blanda 1,5 dl mandelmjöl, 3 dl havregryn (jag gillar att köra dem i mixer först), 1,5 tsk bakpulver, 1 tsk salt och 1 krm bikarbonat. Blanda i 250 g naturell kvarg, forma 6 bullar och baka ca 20 minuter i 200 grader. Klart! :)

De blir väldigt små men är rejält mättande. Berätta gärna om du gillade, om du provar dem!
Svar på tråden Frukost tips!