• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-09-21 08:49:18 följande:
    Vad härliga dem är! Glad jag blir när jag läser detta att man ändå valt att gå till rätt klinik här hemma! Betyder så mycket i hela denna process! Hoppas hoppas nu idag att ditt värde är högre och att blåsorna har vaknat till liv!

Jag fick ta ovitrellen och sen försöka hemma. Blev ju inget men tog ett peogesteronvärde efter en vecka sen som visade att jag hade haft äl iallafall! Jag fick bara en blåsa men hade ett 20-tal små som låg i bakgrunden men de var bara 6 mm har jag för mig.
    Gallerian är verkligen så bra, är väldigt glad att jag valde dem som hemma klinik och inte gjorde utredningen på Ryhov. De är guld värda
  • waldesten16

Blev inga positiva nyheter direkt idag heller. jag verkar inte svara på Menopuren som de hade tänkt. Hade inte hänt så mycket med mina äggblåsor, så jag for fortsätta och spruta över helgen. Nytt vul på måndag och sedan får de se.

Inser nu att jag måste berätta för mina chefer, kan inte komma på fler undanflykter och hålla på och ställa in möten.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-09-22 18:49:57 följande:
    Vad tråkigt att höra...hade de inte vuxit något? Ja jag har berättat. Får bra stöd av dem och inget problem om jag behöver vara ledig utan då fixar de det! Tror du kommer tycka det är skönt när du väl har berättat!
    Igår mejlade jag mina chefer och berättade, det kändes skönt att slippa behöva ljuga nu framöver.

Några små hade växt men de är fortfarande så små att de inte "räknas" med. men jag tycker att jag har känt mer i magen under helgen så kan hoppas att det är "växtvärk" ;).

Håller tummarna för dig idag, hoppas du kan börja med dina sprutor :)
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-09-22 20:06:05 följande:
    Vad tråkigt att det inte hänt så mycket än! Men, nu håller vi tummarna att de växer på sig över helgen! Heja heja äggen!!

Jag har berättat i skolan (pluggar just nu), och får jättebra stöd, känns bra att dom vet varför/om jag behöver va ledig med kort varsel. Även min mans jobb är jätteförstående och stöttande, det känns bra.

Jag fick veta idag att jag nu är immun mot röda hund! Känns skönt att det ordnade sig och nu ska remissen vara skickad från Maya. Nu hoppas vi så innerligt att kk på ryhov skyndar på och skickar vidare den till Linköping !

Kram till dig och massa styrka !
    Härligt att remissen äntligen är på väg. Jag ringde ungefär varannan dag och kollade  om den hade kommit fram :)

Jag mejlade mina chefer igår och berättade, det känns skönt att slippa ljuga nu framöver. Kl. 10:15 har jag vul på Gallerian och nu hoppas jag på lite glada besked :)
  • waldesten16

De hade inte växt något ????det blir doshöjning och nytt vul onsdag. Är lite less på detta nu. Gallerian tyckte det var konstigt att de inte höjde i fredags, önskar de hade gjort det.

• waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-09-26 22:16:24 följande:
    Har "missbrukat" 1177 dom senaste dagarna och loggat in flera gånger per dag, haha!

Men det har inte stått nåt. Men NU när jag loggade in, så stod det en anteckning från KK att remiss skrivs till RMC Linköping!!! Lyckan! Pirr i magen! Sitter här genomförkyld och febrig och tycker synd om mig själv som måste va hemma imorgon. Men detta gjorde min kväll, såklart! Anteckningen är daterad igår, 25 sep. Så kanske kanske är remissen skickad igår till Linköping.

Kommer det att stå på 1177 när Linköping mottagit remissen också?

Lär fortsätta logga in flera gånger per dag!
    Åh va roligt att den är på väg nu! Nu är det nära. Hoppas hoppas att det går fort :)

• waldesten16

Jag ska på vul idag 10:40 och hoppas att de har växt. Är inne på sprutdag 14 och är inte road alls. Är väldigt påverkad av detta, huvudvärk, starkt illamående och ont i magen.

Och igår blev jag så besviken på en ssk i linköping. Jag ringde för att prata om mina recept då de inte hade skrivit ut tillräckligt med sprutor och det är en beställningsvara. Vilket innebär om de förlänger min spruttid idag vilket det troligen blir så har jag inte sprutor så det räcker utan behöver nytt recept. De sprutorna finns inte i Jönköping enligt apoteket utan måste beställas vilket kan ta 48 timmar. Försökte förklara detta för ssk och hon svarar mig blir det fortsatt behandling och sprutorna inte hinner komma kan du ju komma upp hit och hämta dem. Trodde jag skulle gå i taket och frågade flera gånger om hon menade allvar att jag skulle släppa allt sätta mig i bilen och åka till Linköping fram och tillbaka för det. istället för att de skriver ut ett recept i tid, skulle det vara så att jag inte behöver det kan de ju dra tillbaka det. Tillslut efter en del gruff fick jag mitt recept.

Är inte glad på dem just nu först det Gallerian säger till mig i måndags att han inte kunde förstå att de inte hade höjt dosen och att jag nu riskerar att få avbryta allt och sedan detta med sprutorna. det kan vara alla hormoner just nu men är så besviken på Linköping. Nu hade det varit en annan läkare som skött mina doshöjningar som jag inte har träffat och inte Elisabeth som jag är van vid. Få se vad som händer efter idag men funderar på att byta klinik.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-09-26 16:45:27 följande:

Nu har jag fått startbesked från Linköping att köra igång med sprutorna imorgon! Känns skönt att ändå få börja men såklart orolig att det ska hända precis samma sak som förra gången!

Grattis! vad blir det för sprutor och dos för dig ? :)
  • waldesten16

Äntligen lite positiva nyheter! Det blir äggplock för mig på måndag och ev. insättning på onsdag. En sten föl från hjärtat när det igår visade sig på vul att blåsorna hade växt :).

Pratade med Gallerian om att byta klinik om denna omgången inte går vägen och han lovade att hjälpa mig. Få se hur jag känner efter allt detta men är inte helt nöjd med RMC och deras sätt att hantera denna omgången för mig. Men som sagt har en massa hormoner i mig så det kan påverka hur känslig jag är. Men gallerian höll med om att RMC har tabbat sig lite med min doshöjning och de blev arga när jag berättade att de tyckte jag kunde åka till Linköping för att hämta sprutan. Som tur var stod jag på mig och fick recept annars hade jag behövt åka upp till Linköping i går. Men alla kan göra fel så jag är beredd att se på nya ögon när denna omgången är klar så får jag överväga. Kommer dock inte ha Elisabeth vid äggplocket, blev lite besviken över det hon är så bra.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-09-28 08:33:11 följande:
    Men vad glad jag blir nu när jag läser detta!!! Hur fantastisk är inte kroppen då! Hur många ägg hade du nu? Var det 3 stora på första VUL? Ja, vänta och se vad du känner efter denna omgång! Förhoppningsvis behöver du inte träffa dem mer!! Härligt med goda nyheter!!! 

För mig blir det första VUL på måndag, med på KK pga att Gallerian är stängd! Känns lite sådär då jag jobbar på sjukhuset men men! NU hoppas jag på goda nyheter för oss alla!!
    Kroppen är helt amazing :) Nu på vul trodde Gallerian att det kunde bli 13 äggblåsor i rätt storlek, innan har han bara pratat om cirka 3. Så jag är lycklig, nu hoppas jag bara att de innehåller ägg.

Förstår att det kanske inte är optimalt för dig att göra vul på KK men håller tummarna att de är snälla. Hoppas att denna dosen nu passar bättre för dig. Har du känt något hittills ?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017