• Jennie1987

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-10-27 17:20:23 följande:

Kul att höra att proverna var bra. Jag hade ringt och legat på så man vet när man får en tid. Jag gjorde det och de blev inte arga.

Jag ringde dom igår och dom sa, som dom andra gångerna, att vi kommer få komma dit på första mötet innan den 3 december, men hon kunde inte se någon bokad tid än. Men jag fick iaf svar på att vi inte kommer hinna göra något första försök i år, det har jag förstått innan också, men ändå har jag hoppats lite. Nu känns det skönt att kunna släppa tanken på det och sikta in sig på våren istället. Såklart känns det som en evighet dit, men ändå skönt att veta och kunna ställa in sig på hur det blir.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-10-30 06:20:08 följande:

Vad synd att det inte hinns med innan jul, men snart är det eran tur!

Hur tänker ni göra tills dess? Ska ni försöka pricka in ägglossningen nu innan?

Jag håller på och mäter med ägglossningsstickor nu, måste vänta en mens till innan jag kan göra ett FET. har en otrivelle spruta kvar som jag har tänkt att använda när jag får utslag på stickan. Man vet ju aldrig, kanske det funkar.

Ja, vi hoppas att tiden går fort nu till första mötet, tror allt kommer kännas bättre när vi fått träffa dom där.

Vi har regelbundet sex som alltid, men eftersom vi är så inställda på att det blir ivf så är "göra-barn-sex" inte det viktigaste.

Absolut kan ovitrellen hjälpa till med sista skjutsen! Heja heja!
  • Jennie1987

Äääääntligen ska vi få komma på det första mötet på rmc! Jag ringde idag och kunde fått en tid redan imorgon! Dessvärre har jag provskrivning just imorgon, men vi fick tid på måndag! Känns så härligt! Jag hade nästan gett upp tanken på att vi skulle få en tid innan jul. Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter, någon som haft henne och vad tyckte ni i så fall?

• Jennie1987

Igår köpte jag hem alla sprutor inför ivfstarten! Känns helt fantastiskt faktiskt :)

Nu är det bara att vänta på mensen... Sen så! :)

• Jennie1987
    S91 skrev 2018-01-08 09:16:11 följande:

Åh när är mensen beräknad? Jag går fortfarande och väntar på att få börja med provera. Fick mens precis i skarven när dom hade julstängt.. så vi fick vänta en extra månad.

Jag väntar mig mens vilken dag som helst nu. Men försöker att inte tänka på det för mycket, då blir den väl sen bara därför ;)

Vad trist att mensen kom precis i julledigheten! När får du börja med provera?
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2018-01-12 09:04:56 följande:

Vad roligt för er ???? ! Vad fick du för dos ?

Ja så himla härligt att va igång! Jag börjar på 100 ie.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2018-01-18 06:55:44 följande:

Hur går det för dig ? ????

Precis varit på VUL .

Slemhinnan var 9 mm, "perfekt" sa han om det.

Jag hade en äggblåsa på 19 mm och en på 16 mm. Några stycken på 11 mm och massor som var mellan 8-11 mm.

Han sa att det var bra att jag fick börja lågt eftersom jag har pco.

Rmc ska ringa idag o säga hur vi ska gå vidare. Min gyn trodde på nytt VUL mådag/tisdag.

Enligt gyn vad det bra, men jag tänker såklart nu efteråt om det är bra nog,eller om jag borde haft fler större ägg. Men försöker hålla mig lugn o inte skena iväg, inget jag kan påverka :)
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-19 09:43:56 följande:

Jag tycker det låter bra! Jag hade liknande resultat men sen när jag var på nästa vul så hade de små växt till sig så fick totalt ut 13 ägg! Så du ska se att till måndag så är det bättre och fler blåsor!

Åh vad skönt att höra! :)

Fick du ändra dos på sprutorna eller fortsatte du med samma dos och dom växte på sig?

Hoppas rmc ringer snart! :)
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-19 10:52:59 följande:

Jag fick nog lite ökad dos har jag för mig! Sprutade i ganska många dagar, typ 16 -17 men vet att min äl är lite senare än 14 dagar utan mer 17-18! Lycka till!!

Rmc ringde för en stund sen och jag ska fortsätta med samma dos över helgen och nytt VUL på måndag.

Får hoppas att dom mindre äggblåsorna växer på sig lite mer över helgen :)
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2018-01-19 18:55:29 följande:

Låter bra tycker jag. Samma sak var det för mig andra gången de växte långsamt men på sista vul hade de små växt till sig. Då blir det äggplock för dig nästa vecka. Håller tummarna !

Tack snälla för svar! :) Vad härligt att höra att du hade det ungefär likadant:) Jag hoppas att mina små också växer till sig, trots samma dos.

Känns overkligt att tänka att det (förhpppnings) blir äggplock nästa vecka!! Tack för tumhållning, jag behöver det känner jag :)

Hur går det för dig?
  • Jennie1987

Har varit på VUL nu på morgonen. Tyvärr har bara två äggblåsor vuxit till sig. En på höger sida som är 21 mm och en på vänster sida som är 27 mm. Sen massor av små äggblåsor som inte vuxit alls sen i fredags.

Min gyn tror att dom stora äggblåsorna "hindrar" de små från att växa.

Jag hoppas rmc ringer under dagen, men troligtvis blir det inget äggplock och detta försöket avbryts, trodde min gyn, men får se hur rmc resonerar.

Känns ju förstås lite snopet detta... Men samtidigt förstår jag ju att det kan bli såhär, och svårt att sätta rätt dos från början kanske.

• Jennie1987
    Anonym01 skrev 2018-01-22 14:27:38 följande:

Jag förstår att det känns snopet. Min läkare sa att det är lite test första gången med dosen så det kommer säkert gå bättre nu när de vet mer om hur det fungerar för just dig.

Ja, så sa rmc till mig också. Och jag förstår det fullt ut, att det är svårt att hitta rätt dos första gången. Var lite ledsen igår precis när jag fick veta, men det vände fort:)
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-22 20:32:36 följande:

Samma hände mig första gången! Känns ju väldigt snopet så förstår dig! Men du får säkert ta ovitrellen och sen mysa hemma och hoppas det tar sig!

Vad "skönt" (om du förstår hur jag menar) att höra att fler gått igenom samma.

Det kändes väldigt snopet igår, men jag förstår samtidigt att det är väldigt svårt att hitta rätt dos från början.

Jag kommer få en något högre dos nästa gång, men dom vågar inte höja så mycket pga min pcos.

Jag är ändå glad att dom tar det lugnt :)

Jag fick ta ovitrelle igår och så får vi försöka själva hemma denna gången.

Hoppas bara att vi får göra nästa försök när mensen kommer, så vi slipper vänta ytterligare en mens.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2018-01-23 06:49:11 följande:

Tråkigt att höra. Men det kan vara svårt att ställa in rätt dos. Bättre att de avbryter så detta inte räknas som ett försök för er. Ni får mysa själva hemma på dessa två blåsor ????

Absolut är det bättre att avbryta när resultatet inte är som dom tänkt. Man vill ju ha bästa förutsättningarna vid äggplock. Och jätteskönt att ha alla 3 försöken kvar:)
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2018-01-23 17:01:51 följande:

Det gick bra! Var så otroligt nervös innan jag la mig i stolen då jag inte känt så mycket men där inne fanns en liten böna med tickande hjärta i v 7+ 3! Lite oro släppte så nu hoppas jag tiden går fort tills nästa ul i v 12! Hur gick kontrollen idag? Hur mår du annars? Har tänkt på dig!

Wow! Så härligt! :)
  • Jennie1987

Hej!

Jag fick ju ta gonal-f 100 ie och det blev tyvärr bara 2 äggblåsor som växte till bra storlek. RMC sa att dom inte plockar om det är mindre än 3 äggblåsor, för att inte "slösa" på försöken, vilket ju är bra!

Jag fick ta ovitrelle och så Fick vi försöka själva hemma, något som ju aldrig någonsin fungerat (aldrig varit gravid) under våra typ 10 år som vi försökt få barn.

Hur som helst så låg vi två gånger, samma dag som jag tog ovitrelle och två dagar efter. Och jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte kände mig jättepepp på att det just skulle ta sig, men rmc höll tummarna.

Sen hände inget egentligen, jag började vänta på nästa mens i princip för att (förhoppningsvis) få starta en ny omgång gonal-f, med lite högre dos, 112,5 ie.

Men så fick jag så jäkla ont i magen ca 1 vecka efter äl, så jag ringde min gyn och va orolig för överstimulering, eller att äggblåsan/äggblåsorna inte släppt av ovitrelle och blivit stora cystor. Fick en tid för vul i onsdags, 7 feb. Gyn kunde se att äggstockarna var litelite förstorade och även lite fri vätska vid vänster äggstock, som det tydligen blir efter äl. Allt såg bra ut och smärtan skulle försvinna så fort mensen kom och allt blödde ut. Skönt! Men så sa han "om du inte är gravid då förstås..." Jag ville typ skratta honom i ansiktet. Mitt spontana svar blev "Nej, men det är jag ju inte".

Han ville då att jag skulle lämna ett hcg prov, för att utesluta graviditet. Och dagen efter, i torsdags 8 feb, ringde han på morgonen och sa att provet visade att jag är gravid!!! Så svårt att ta in!

Jag tog ett gravtest hemma sen på kvällen i torsdags och det blev positivt direkt, Jag hann inte ens lägga ifrån mig testet.

Ska ta nytt hcg prov imorgon, för att se om värdet höjs, antar jag. Om vi räknat rätt så är jag i vecka 5 (4+4) idag, så det är ju väldigt tidigt och allt kan hända. Men vi är bara så glada och chockade över att vi kunde bli gravida! Helt otroligt efter alla dessa år.

Jag vill önska er alla ett jättestort lycka till! Och ge inte upp, för om jag klarade detta är jag övertygad om att typ alla gör det!!

Kram

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017