• Joey1981

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-11-02 19:24:06 följande:

Jag köpte till wild yam och hypophysis ampull. Har även ökat på min dos av D-vitamin.

Vart handlar du detta?! Jag tar d3 vitamin pure Pharma 1 st
  • Joey1981

Hej!

Jag loggar in varje dag här, läser era inlägg men orkar inte alltid kommentera.

Denna psykiska påfrestning upp och ner hela tiden...

Iaf imorgon är det FET som gäller, så kommer gå på tå på förmiddagen. Vill inte få ett samtal från RMC på fm.

Med min otur så är mina förväntningar typ låga.

Men usch så bitter jag låter. Sambon är positiv in i märgen som vanligt

• Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-11-22 06:21:56 följande:

Åh, hoppas allt går bra. Sänder positiva tankar till dig. Förstår att det är jobbigt, denna väntan och oron är olidlig. Men nu hoppas vi att allt går vägen :)

Fick du Lutinus utskrivet denna gången?

Nej inte denna gången heller. De vill väl att allt ska vara så naturligt som möjligt. Men det har ju inte hittills hjälpt. Skulle det inte gå vägen denna gång heller, så ska jag kräva att jag får Lutinus!

Tack för positiva tankar <3
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-11-21 22:21:49 följande:

Stort lycka till imorgon!! Håller tummarna!

Får hoppas på det bästa
  • Joey1981

Denna FET har jag inte sagt något på jobbet, mina kollegor har så många frågor o förhoppningar. Orkar inte de medlidande ögonen o klappar.

Jag vet de vill väl men orkar.

Som tur är så är jag ledig idag så då underlättar s

• Joey1981

Hej!

Jag gjorde återföring den 22:e november med ett ägg kvar i frysen, är inne på ruvardag 8. Idag förväntas mensen så är extra allt idag.... inbillar mig illamåend och lite spända bröst samt lite ont i nedre delene men så var det förra gången med. Mensen dröjde 6 dagar då.

Blev väl skendräktig då.....

Ska testa den 6:e

• Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-11-29 17:07:41 följande:

Vad spännande! Håller tummarna för dig! Ska du testa innan eller väntar du?

Jag funderar på att testa imorgon eller lördag.

Beror ju på om mensen kommer snart :-/
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-11-29 18:35:06 följande:

Hoppas hoppas ! Är inne på ruvardag dag fem. Jag kommer testa i morgon och sedan framåt. Tror att det blir lugnast så för min hjärna. Har testdag den 9 dec. Förra gången kom mensen innan testdagen

Hoppas för dig också!!! Får se imorgon
  • Joey1981

Igår morse testade jag positivt men kan knappt tro på det.....ska testa igen på tisdag.

Är min egentliga testdag då.

Mår illa till och från, brösten ömmar...ändå sitter tvivel där.

Det blir väl så när vi haft många bakslag.

Hur går det för er andra?!

• Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-12-03 21:39:15 följande:

Vad härligt!! Stort grattis!! Håller tummarna för att den lilla vill stanna! Gjorde du i naturlig cykel?

Jag väntar på fet, äter sista letrozoletabletterna imon sen koll på torsdag! Mest orolig för att det enda embryo vi har i frysen inte överlever upptiningen!

Håller tummarna för dig att allt går bra!!! Ja det var i en naturlig cykel, Tredje insättningen med ett FET!
  • Joey1981
    Joey1981 skrev 2017-12-04 06:25:45 följande:

Håller tummarna för dig att allt går bra!!! Ja det var i en naturlig cykel, Tredje insättningen med ett FET!

Jag frågade denna gång om det är vanligt att FET inte klarar upptiningen men oftast så går det bra
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:24:39 följande:

hej alla! Min testdag är den 9 dec men har tjuvtestat sedan förra veckan. Fick först ett väldigt svagt streck den 1 dec, och strecket har bara ökat och ökat. Nu är det ingen tvekan längre utan det är ett stort och tydligt plus för mig :) Har även testat med clearblue digital och den visar samma sak, gravid!

Åh så roligt!!

Grattis

Jag har testdag idag och visade fortfarande positivt så hoppas det går vägen väntar på att de ska ringa upp från RMC nu
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-06 16:57:28 följande:

Tack så mycket ! Jag får vänta med fredag eller måndag och ringa till rmc. Men jag ringde till gallerian för att få tid till vul och ska dit den 19 dec.

Vad sa rmc ?

De grattade och sa att jag skulle ringa närmsta gyn så jag får tid för vul och att boka tid hos mödravårdscentralen
  • Joey1981

Det gick nog åt skogen denna gången med

Började blöda i går o dag med. Blir och testa sig igen på måndag

• Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-12-16 12:46:47 följande:

Men nej...har du hunnit vara på ul ännu? Kanske inte alls är något, svara könsliga slemhinnor? Håller tummarna för att det fortfarande är något kvar där inne!!

Önskar också det men haft kramp och blöder ganska mycket.

Har tid för ul 4/1
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-18 06:29:30 följande:

Det var tråkigt att höra :(.

Hur känns det idag? Har det stannat av?

Stor kram!

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:13:28 följande:

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Grattis njut
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-12-21 06:26:03 följande:

Hej! Hur går det med dig? Kram

Det går bättre om än känns tomt och jag är så besviken på min kropp.

Men det hjälper inte att vara negativ...

Positive vibes
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2018-01-09 08:39:04 följande:

Hej alla ! En uppdatering från min sida. Gjorde fet den 25 nov och lyckan var total blev gravid. Första vul 6+0 (tidigt pga av tidigare utonkveds) såg jag ett hjärta picka på så fint. Hade starka gravidsymtom som illamående och fick söka hjälpa och få läkemedel utskrivet mot det. Vid andra vul i torsdag i 8+3 fick jag det hemska beskedet att fostret inte längre fanns utan att jag hade fått ett fördröjt missfall. Kroppen och livmodern tror fortfarande att jag är gravid fast det inte finns något liv. Fick en tid om en vecka för att se om kroppen tar hand om det själv. Helt förstörd gick sambon och jag hem för att vänta.

På söndagen fick jag svåra smärtor och åkte in akut. Där såg de fostret men det hade dött i 6+3. Läkaren ville ge mig abortpiller så jag skulle stötta ut allt men jag vägrade. Skulle inte klara det psykiskt att se allt, mår fortfarande dåligt över mitt utomkveds och det hände för ett år sedan. Hade en underbar läkare som förstod mig som skrev upp mig på en akuttid måndag morgon kl 08. M0ndag morgon fick jag träffa en till underbar läkare som bekräftade samma hemska nyhet. Hon frågade om jag inte ville göra medicinsk abort men jag förklarade hur jag mådde så hon avbröt mig och sa du behöver inte säga mer jag ringer ner direkt. Kl. 9 rullade jag ner på dagkirurgin och vid kvart i tio gjorde de en skrapning. Allt gick bra och är glad att den delen är över. Är hemma idag från jobbet för att samla ihop mig lite. Ringde och pratade med rmc och de gav klartecken att köra ny frys på nästa mens så det känns skönt. Så om allt går som det ska bli det nytt försök i februari för oss

Åh nej, vännen.....ledsen med hela mitt hjärta

Vi får hoppas att februari blir en bra månad för oss båda.

Kram till er
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2018-01-09 10:27:24 följande:

Tack ! Ska försöka peppa till mig och inte gräva ner mig för mycket. Även om det är en enorm sorg hoppas jag att jag lyckas gå vidare så jag är redo i februari. Inväntar du med mens inför fet ?

Ja jag måste ha en mens emellan(nu till helgen)

Troligen blir det i slutet av februari. Beroende hur jag mår. Mått kass sen missfallet
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017