Ivf rmc linköping hösten 2017
Är smått orolig. Fått en liten blödning nu på em o rosarött i trosan!
Har smått ont i magen också : /
Blir så nervös att det gått åt skogen....
Är smått orolig. Fått en liten blödning nu på em o rosarött i trosan!
Har smått ont i magen också : /
Blir så nervös att det gått åt skogen....
Personalen på gallerian är underbara så snälla. Nackdelen är att de har stängt på fredagar. Tänker om man måste göra vul på en fredag, hur blir det då ? Kk i jkpg vill ju inte göra det. Måste ta reda på hur det blir då. Vill helst slippa åka till rmc för det. Någon som vet ?
Nej, absolut inte dumt! Är jättetacksam för alla input! Eftersom jag aldrig varit med om detta innan så känner jag mig helt förvirrad i väldigt mycket, Så det är jätteskönt när ni berättar hur det är/Har varit för er, så man har nåt att utgå ifrån.
Fick veta igår att jag jag fortfarande inte har nåt skydd mot röda hund (vaccinerade mig 16/8), Så nu har jag vaccinerat mig tre gånger, två gånger som barn, Och dom rekommenderar att man bara gör det tre gånger.
Så ska ta nytt blodprov i mitten av september o kolla om det visar annorlunda, kan vara så att dom tagit provet för nära inpå vaccinationen.
Funderar på om remissen kan skickas innan dom fått svar på det, eller om man får vänta tills nästa prov och svaret på det.
Förstår inte att jag är så jäkla otålig på att få iväg remissen... Vi har kämpat så länge så dom här veckorna/månaderna borde inte spela nån större roll för mig. Men varje dag känns som ett år ungefär! Helt galet.
Uppdatering....
För er som vill läsa...OBS mkt negativ läsning
Jag började blöda i onsdags, små blödningar. Även torsdagen och på fredagen kom det mer och mer. Det har inte slutat än(söndag).
Jag känner mig förtvivlad, ledsen och nedbruten
Ringde RMC i fredags men de kunde bara säga att ha is i magen. Fortsätta med lutinus och testa på fredag.
Känner dock på förhand att det gått åt skogen.
Lyckan var kortvarig... det är svårt att vara positiv.
Jag har ju inga barn sedan tidigare och känns som min ålder samt att tiden rinner i väg.
Nåväl hoppas det går bättre för er andra. Håller tummarna
Läser en del nu om ivf (såklart, i väntan på vad som komma skall). Och läste lite om utredning inför ivf. Och då läste jag om att man brukar spola äggledarna. Har ni fått göra det? Jag har alrigg gjort det. Så jag mailade till Maya och hoppas på svar imorgon. Inte för att jag tror att det spelar nån roll nu, Men vore surt om rmc säger sen att det måste göras innan dom vill påbörja ivf. Vet inte exakt hur viktigt det är, men känns som det är nåt jag "borde" göra. Så får se om maya tycker det också. Mycket att tänka på alltså. Och ju mer man läser desto mer snurrar det i huvudet, på gott och ont. Tur att jag har mycket nu med utbildningen och praktik nu, det skingrar tankarna en aning.
Hoppas att ni har det bra!
Känns som att det glömts bort lite faktiskt. Eller så är det olika vad dom har för rutiner. Men verkar också konstigt om inte en utredning är någorlunda lika överallt. Ska bli spännande o se vad dom svarar. Hoppas förstås att jag kommer få göra en spolning. Vore ju hemskt ironiskt om dom hittar nåt fel där, som vi inte vetat om då.
Ååh va spännande med spraystart på fredag!! Hoppas att du ska få må bra! Är det en del jobbiga biverkningar med dom? Lycka till!!
Skönt för dig att ni påbörjar igen, hoppas att biverkningarna blir milda.
Jag pratade med Gallerian ang. om man måste göra ultraljud på en fredag. Och de skulle ha något samtal med KK på Ryhov och förhoppningsvis att de tar emot deras patienter. Hon sa faktiskt att de redan nu hade kontakt med en snäll anställd på KK som hade tagit emot patienter från Gallerian fast de inte fick. Så håller tummarna att om det blir aktuellt för oss att även vi får komma till Ryhov om det är på en fredag,
Själv väntar jag på mensen, tar min sista tablett med Provera ikväll. Efter det säger de att mensen bör komma inom 0-3 dagar. Men det kan dröja längre.
Det blev ett minus på stickan
Tillbaka på ruta ett....
Yes snart är det dags för ny omgång med sprutor. Tror aldrig jag har längtat så mycket efter en mens :) Denna gången känner jag mig mer lugnare eftersom man vet lite mer hur allting fungerar och lite vad som kan förväntas vid varje steg.
Kommer min mens i helgen eller början på nästa vecka bör det endast skilja en vecka mellan våra behandlingar.
Lycka till med nässprayet idag! Vet inte om jag frågade men varför tyckte de att det var bättre för dig att göra det långa protokollet?
Väntar fortfarande otåligt på att mensen ska komma, men inget händer. Idag är det fjärde dagen efter sista Provera tabletten. Vad jag förstod skulle den komma 0-3 dagar efter. har någon av er ätit Provera och i så fall när kom mensen för er ?