• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

Joey1981 skrev 2017-08-30 20:02:11 följande:

Är smått orolig. Fått en liten blödning nu på em o rosarött i trosan!

Har smått ont i magen också : /

Blir så nervös att det gått åt skogen....

Det behöver inte betyda något men förstår att du är orolig...när har du testdag? Vad jag har hört så kan lunitusen påverka slemhinnan och göra att man kan få små blödningar!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-01 07:07:56 följande:

Personalen på gallerian är underbara så snälla. Nackdelen är att de har stängt på fredagar. Tänker om man måste göra vul på en fredag, hur blir det då ? Kk i jkpg vill ju inte göra det. Måste ta reda på hur det blir då. Vill helst slippa åka till rmc för det. Någon som vet ?

Det har jag inte tänkt på! Kanske man kan gå till Maya om man måste göra på en fredag? Eller till Huskvarna?
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-01 09:16:54 följande:

Nej, absolut inte dumt! Är jättetacksam för alla input! Eftersom jag aldrig varit med om detta innan så känner jag mig helt förvirrad i väldigt mycket, Så det är jätteskönt när ni berättar hur det är/Har varit för er, så man har nåt att utgå ifrån.

Fick veta igår att jag jag fortfarande inte har nåt skydd mot röda hund (vaccinerade mig 16/8), Så nu har jag vaccinerat mig tre gånger, två gånger som barn, Och dom rekommenderar att man bara gör det tre gånger.

Så ska ta nytt blodprov i mitten av september o kolla om det visar annorlunda, kan vara så att dom tagit provet för nära inpå vaccinationen.

Funderar på om remissen kan skickas innan dom fått svar på det, eller om man får vänta tills nästa prov och svaret på det.

Förstår inte att jag är så jäkla otålig på att få iväg remissen... Vi har kämpat så länge så dom här veckorna/månaderna borde inte spela nån större roll för mig. Men varje dag känns som ett år ungefär! Helt galet.

Vad lusigt! Men du ska se att de visar att du har det näst gång! Tog det säkert för nära inpå! Jag förstår dig! Tror vi alla känner lika där! Jag försökte dock tänka att när remissen väl är på g och bollen är i rullning så försökte jag njuta lite av livet innan allt började! Försöka att inte känna någon press, slippa tajma äl och dylikt!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-09-03 08:29:28 följande:

Uppdatering....

För er som vill läsa...OBS mkt negativ läsning

Jag började blöda i onsdags, små blödningar. Även torsdagen och på fredagen kom det mer och mer. Det har inte slutat än(söndag).

Jag känner mig förtvivlad, ledsen och nedbruten

Ringde RMC i fredags men de kunde bara säga att ha is i magen. Fortsätta med lutinus och testa på fredag.

Känner dock på förhand att det gått åt skogen.

Lyckan var kortvarig... det är svårt att vara positiv.

Jag har ju inga barn sedan tidigare och känns som min ålder samt att tiden rinner i väg.

Nåväl hoppas det går bättre för er andra. Håller tummarna

Usch lider verkligen med dig! Men tillåt dig själv att vara ledsen och ta sedan nya tag. Sen vet man ju aldrig, har ju läst om andra som fått blödning men sedan ändå varit gravida!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-05 21:49:59 följande:

Läser en del nu om ivf (såklart, i väntan på vad som komma skall). Och läste lite om utredning inför ivf. Och då läste jag om att man brukar spola äggledarna. Har ni fått göra det? Jag har alrigg gjort det. Så jag mailade till Maya och hoppas på svar imorgon. Inte för att jag tror att det spelar nån roll nu, Men vore surt om rmc säger sen att det måste göras innan dom vill påbörja ivf. Vet inte exakt hur viktigt det är, men känns som det är nåt jag "borde" göra. Så får se om maya tycker det också. Mycket att tänka på alltså. Och ju mer man läser desto mer snurrar det i huvudet, på gott och ont. Tur att jag har mycket nu med utbildningen och praktik nu, det skingrar tankarna en aning.

Hoppas att ni har det bra!

Det gjorde jag som ett steg i vår utredning! Tror man brukar göra det men kanske inte alltid då? Bra att du mailade!! Här laddas det inför att börja med nässpray på fredag. Hoppas bara på att jag inte blir allt för påverkad!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-05 22:28:08 följande:

Känns som att det glömts bort lite faktiskt. Eller så är det olika vad dom har för rutiner. Men verkar också konstigt om inte en utredning är någorlunda lika överallt. Ska bli spännande o se vad dom svarar. Hoppas förstås att jag kommer få göra en spolning. Vore ju hemskt ironiskt om dom hittar nåt fel där, som vi inte vetat om då.

Ååh va spännande med spraystart på fredag!! Hoppas att du ska få må bra! Är det en del jobbiga biverkningar med dom? Lycka till!!

Ja jag tänker så det inte är stopp eller så? Hoppas du får göra de! Annars gör de säkert det i Linköping!

Ja jag får hoppas det inte blir allt för mycket biverkningar! Man försätts ju k klimakteriet typ så antar att biverkningarna är svettningar och dylikt...
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-07 06:50:20 följande:

Skönt för dig att ni påbörjar igen, hoppas att biverkningarna blir milda.

Jag pratade med Gallerian ang. om man måste göra ultraljud på en fredag. Och de skulle ha något samtal med KK på Ryhov och förhoppningsvis att de tar emot deras patienter. Hon sa faktiskt att de redan nu hade kontakt med en snäll anställd på KK som hade tagit emot patienter från Gallerian fast de inte fick. Så håller tummarna att om det blir aktuellt för oss att även vi får komma till Ryhov om det är på en fredag,

Själv väntar jag på mensen, tar min sista tablett med Provera ikväll. Efter det säger de att mensen bör komma inom 0-3 dagar. Men det kan dröja längre.

Vad bra att du frågade! Då hoppas jag det löser sig! Okej men då är du pågång ingen! Då får du börja med sprutorna på denna mensen som kommer nu? Vi kommer ju inte vara allt för långt ifrån varandra då denna gång! Dock dröjer det 2 veckor kanske innan jag får börja men lite lika! Hoppas din mens dyker upp snart!!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-09-07 16:45:18 följande:

Det blev ett minus på stickan

Tillbaka på ruta ett....

Men nej:( usch lider med dig. Ta tid och vara ledsen. Så svårt att veta vad man ska säga. Stor kram till dig!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-08 06:52:03 följande:

Yes snart är det dags för ny omgång med sprutor. Tror aldrig jag har längtat så mycket efter en mens :) Denna gången känner jag mig mer lugnare eftersom man vet lite mer hur allting fungerar och lite vad som kan förväntas vid varje steg.

Kommer min mens i helgen eller början på nästa vecka bör det endast skilja en vecka mellan våra behandlingar.

Lycka till med nässprayet idag! Vet inte om jag frågade men varför tyckte de att det var bättre för dig att göra det långa protokollet?

Första dosen tagen! Kändes inget konstigt. Det var nog pga att jag endast fick ett moget ägg på korta med 112,5 enheter och att Jon då tänker att det är lättare att styra mig med långa! Tänker att de är rädda för överstimuleringen om de ger högre dos bara på korta!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-11 06:32:57 följande:

Väntar fortfarande otåligt på att mensen ska komma, men inget händer. Idag är det fjärde dagen efter sista Provera tabletten. Vad jag förstod skulle den komma 0-3 dagar efter. har någon av er ätit Provera och i så fall när kom mensen för er ?

Jag använde det endast för att skjuta på mensen några dagar och då kom den 2 dagar efter jag slutat äta. Men läser man så verkar det vara lite olika, upp till en vecka. Har du några känningar?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017