• Jennie1987

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-09-15 06:17:07 följande:

Hoppas mensen kommer snart så den tajmar in rätt. Tålamod är något som alla som håller på med ivf får lära sig att leva med :) Tålamod och väntan.

Igår tog jag första sprutan med Menopur och det gick bra. Funkade kanon att blanda lösningen själv, förra gången hade jag Gonal F och då är det färdiga sprutor. Men det funkade fint fint med :) Så nu är det sprutdags till tisdag och sen efter VUL så får jag veta mer hur fortsättningen blir.

Bara för att jag väntar på mensen så lyser den med sin frånvaro! Jäkla kropp! Dom vill att, om mensen inte kommit till måndag, ska jag ta ett gravtest innan jag spolar. Men köper jag ett test imorgon så kan man ge sig fasen på att den kommer sen. Haha! Känns så tråkigt att det strular kust denna månad. Men ja, den kan ju såklart vara lite sen eller utebli, det kan ju hända. Att den skulle vara borta pga graviditet ser jag som högst osannolikt, efter alla år när det inte funkat.

Vad skönt att det funkar bra med sprutorna! Hoppas allt det jättebra ut på tisdag och att allt kommer flyta på bra nu! Heja!
  • Jennie1987

Nu är spolningen gjord. Inga stopp, men lite öm ändå i magen.

Remissen om ivf skickas DENNA veckan! Så galet glad!

Alla prover på mig har sett bra ut. Så nu siktar vi framåt !

• Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-18 13:06:04 följande:

Åh va härligt att höra :)

Nu håller vi tummarna att det går fort med remissen, Hoppas hoppas!

Tack snälla!

Min gyn sa att Linköping sagt att det tar i snitt 2 månader från att dom fått remissen till att man får komma på ett första besök. Känns helt fantastiskt att vi ialla fall kommer få åka dit en gång innan detta året är slut, även om vi kanske inte hinner göra vårt första försök i år. Men att bollen nu är såpass mycket i rullning betyder såå mycket för oss!
  • Jennie1987

Hej fina kämpar!

Gör ni den "långa" eller "korta" behandlingen av ivf? Ser att några av er skrivit om nässpray och antar då att det är den "långa"?

Är det någon som vet/vill förklara varför man får göra den ena eller den andra?

Kram till er!

• Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-20 09:04:59 följande:

Hej!

Jag har endast kört korta metoden. Är inte så insatt i vad som avgör om man får långa eller korta metoden. Jag tror det hänger ihop med hur lätt stimulerad du förväntas vara. När de gjorde vul på mig inför start så sa de att jag hade massor av äggblåsor och de misstänkte att jag skulle bli överstimulerad så därför korta metoden. Vid korta metoden kan de minska/höja dosen enklare. Men jag är inte helt inläst på skillnaden. Den korta metoden säger de även ha mindre biverkningar.

Hur har de sagt vid vul och prover ? har du bra äggreserv och ser de många äggblåsor vid vul?

Tack för svar!

Jag har pco, och därför mycket äggblåsor. Enligt prover jag tagit har jag bra äggkvalité och bra äggreserv. Jag har inte ägglossat så många gånger i mitt liv, förutom detta året då jag haft ägglossning varje månad!

Är dom bra i Linköping? Bra bemötande och så?
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-20 13:04:34 följande:

Nu har jag fått mitt samtal från rmc. Mitt HSH värde låg bara på 63 vilket är väldigt lågt, inget bra alls. Får doshöjning från 112,5 till 150 enheter. Nytt blodprov i morgon och de vill gärna ha vul på fredagen. Så jag hoppas att gallerian tar emot mig på fredag som de har sagt. Försökte ring nu men de stänger tidigt på onsdagar.

De lät inte så hoppfulla över att fler skulle växa till sig :(. Att jag är svår att ställa in så det är svårt säger de.

Håller tummarna! Vad är HSH värde för nåt? Hoppas allt löser sig och att du kan få vul på fredag!
  • Jennie1987
    hanna8911 skrev 2017-09-20 17:29:45 följande:

Jag har testa snart båda! Jag har med pco men första försöket misslyckades (blev bara en blåsa) så därav ville de nu testa långa! Mår sämre av det långa, huvudvärk av nässprayet och allmän sjukdomskänsla!

Okej, vad synd att det bara blev en blåsa första gången. Jag tror lite naivt att vi med pco(s) alltid ska ha så lätt för att få många ägg, men det får jag föröka inse att så är det ju inte alltid.

Vad jobbigt att du mår sämre av långa. Hur länge har du fått spraya med nässpray? Kan du jobba eller är mår du så dåligt att jobbet påverkas? Håller tummarna att det funkar nu med långa för dig!
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-22 13:09:02 följande:

Blev inga positiva nyheter direkt idag heller. jag verkar inte svara på Menopuren som de hade tänkt. Hade inte hänt så mycket med mina äggblåsor, så jag for fortsätta och spruta över helgen. Nytt vul på måndag och sedan får de se.

Inser nu att jag måste berätta för mina chefer, kan inte komma på fler undanflykter och hålla på och ställa in möten.

Vad tråkigt att det inte hänt så mycket än! Men, nu håller vi tummarna att de växer på sig över helgen! Heja heja äggen!!

Jag har berättat i skolan (pluggar just nu), och får jättebra stöd, känns bra att dom vet varför/om jag behöver va ledig med kort varsel. Även min mans jobb är jätteförstående och stöttande, det känns bra.

Jag fick veta idag att jag nu är immun mot röda hund! Känns skönt att det ordnade sig och nu ska remissen vara skickad från Maya. Nu hoppas vi så innerligt att kk på ryhov skyndar på och skickar vidare den till Linköping !

Kram till dig och massa styrka !
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-25 06:30:10 följande:

Härligt att remissen äntligen är på väg. Jag ringde ungefär varannan dag och kollade  om den hade kommit fram :)

Jag mejlade mina chefer igår och berättade, det känns skönt att slippa ljuga nu framöver. Kl. 10:15 har jag vul på Gallerian och nu hoppas jag på lite glada besked :)

Ååh håller tummarna idag 10.15!!! Hoppas att äggblåsorna vuxit över helgen! Heja heja!

Haha, jag lär också ringa och kolla om remissen kommit fram. Men får väl ge dom denna veckan ialla fall innan jag ringer, men nästa vecka kommer jag absolut ringa!

Enligt mayamottagningen brukar det ta ett par dagar innan KK skickar vidare remissen, så hoppas det stämmer i mitt fall också, men med vår otur så lär det väl dröja flera månader! Därför kommer jag också ringa och ligga på.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-09-25 18:27:41 följande:

De hade inte växt något ????det blir doshöjning och nytt vul onsdag. Är lite less på detta nu. Gallerian tyckte det var konstigt att de inte höjde i fredags, önskar de hade gjort det.

Vad jobbigt förstår jag! Men ge inte upp! Kanske hjälper doshöjningen och äggen sätter fart! Håller tummarna imorgon!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017