• S91

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-12-22 13:35:12 följande:

Vad skönt att du slipper operation! När kan det tänkas att du kör igång då, början av januari? Jag har samma tankar som du ofta, varför skulle det här funka osv men statistiken säger ändå att det kommer gå tillslut för de flesta av oss! Jag körde med Menopur och lände inget särskilt av den! Mest att man blir tung i äggledarna i slutet sv alla äggblåsor men de kan jag känna om jag bara har en eller två med så du ska se att det kommer gå toppen!

Och vi andra finns här om du har frågor eller bara vill skriva av dig!

Ja det känns bra! Det blir ju inte förrän nästa cykel så mer i början på februari någon gång.. lite lång väntan nu när man vill komma igång men ändå skönt att hinna förbereda sig mentalt. Ja min sambo är väldigt positiv i och med statistiken men jag vågar inte riktigt hoppas men ska försöka tänka positivt för annars funkar det väl inte pga det ;)

Har PCOS så de är ju lite rädda att överstimulera så har nog fått ganska låg dos (tror jag?)(112,5 E) så då blir jag ju också lite rädd att det blir få äggblåsor :/.

hur mycket tog du?

Det känns faktiskt jätteskönt att kunna bolla här och är så glad över det! :)
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Jag hoppas det kommer gå fort, är ju skönt att det är jul och nyår nu och jobbar mycket så det känns bra.

Vad jobbigt för dig. Det är ju väldigt tidigt med rd3? Försök att inte tänka för mycket på det.. när hade du testdag? 3/1? Håller alla tummar för er!!
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-22 19:41:27 följande:

Jag har ätit folsyra och andra kosttillskott, har ätit en hög dos D-vitamin bla.

Jag tränade delvis under behandlingen dock inte så intensivt som jag brukar och i slutet på sprutorna inget. Då var jag så svullen och tung i magen. Samt pga rmc rekommendationer.

Känner igen mig att fokusera på det negativa men man måste försöka släppa de tankarna och våga hoppas

Okej! Känns skönt att några av er redan gått igenom detta så man kan få lite råd.. ska också börja med d-vitamin och folsyra! Hur fick du tag på d-vitamin? Har för mig att doserna man köper receptfritt är väldigt låga men jag kanske har fel.. kanske räcker med dem?
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-26 23:09:06 följande:

Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...

Håller tummarna att den inte kommer! Tänker på dig
  • S91
    waldesten16 skrev 2017-12-26 20:08:10 följande:

Jag har köpt extra starka D-vitamin från Argus alternativvård i mullsjö. De har även en webbshop.

Okej, tack för tipset!
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-01-04 09:07:19 följande:

Jag var bokade in ett hälsosamtal hos mvc efter mitt första vul hos gallerian. Anledningen till att jag ringde efter vul var att jag ville vara helt säker på att graviditeten satt rätt. När har du tid för vul?

Jag mår väldigt illa och är för den mesta delen av dagen hänvisad till liggande läge. Ska till gallerian idag för kontroll. Hoppas jag kan få nya tabletter mot illamående har fått lergigan utskrivet men de hjälper inte helt. Annars måste de sjukskriva mig om ingen medicin hjälper för finns ingen chans att jag klarar av att jobba så yr och illamående jag är. Försöker träna lite eller gå en promenad (mvc sa att det var bra) och det hjälper för stunden lite men sen går det tillbaka och jag det enda jag kan tänka på är "snälla spy inte" (mår ännu sämre då). Men jag är lycklig ville tillägga det efter mitt gnäll.

Åh Din stackare! Att Lergigan inte hjälper heller :( .. hoppas de hittar något annat att ta till så du slipper må så dåligt. Hoppas det blir bättre snart!
  • S91
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:19 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Stort grattis!! Underbart att läsa när man själv snart ska starta! Hoppas det håller hela vägen nu!
  • S91
    Jennie1987 skrev 2018-01-04 09:24:27 följande:

Igår köpte jag hem alla sprutor inför ivfstarten! Känns helt fantastiskt faktiskt :)

Nu är det bara att vänta på mensen... Sen så! :)

Åh när är mensen beräknad? Jag går fortfarande och väntar på att få börja med provera. Fick mens precis i skarven när dom hade julstängt.. så vi fick vänta en extra månad.
  • S91
    Jennie1987 skrev 2018-01-09 12:34:51 följande:

Jag väntar mig mens vilken dag som helst nu. Men försöker att inte tänka på det för mycket, då blir den väl sen bara därför ;)

Vad trist att mensen kom precis i julledigheten! När får du börja med provera?

Jag fick börj på dag 16, tog sista för 6 dagar sen och fortfarande ingen mens så börjar bli lite otålig, har hämtat alla sprutor så väntar bara på mensen nu och sen börja spruta på dag 5.. skönt att du fått komma igång men tråkigt att det inte blev tillräckligt med blåsor.. nu får ni mysa hemma och ta nya tag sen :)
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-01-23 21:51:59 följande:

Vad härligt att höra. Blir glad för din skull och hoppas tiden går fort till nästa vul.

Jag önskade att jag hade glada besked men min dag var inte rolig. Har haft ont i magen och ryggen så var beredd på att allt inte va som det ska. Jag har fått infektion i livmodern och fick nu dubbel dos med antibiotika. Känns som min väg fram till målet blir mer krokig för varje dag

Så väldigt tråkigt att höra allt detta.. så ledsen för er skull och tänkter på er, nu måste det bara vända.. :(
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017