Ivf rmc linköping hösten 2017
Ja jag tänker att det kanske är annorlunda nu när man tagit så mycket hormoner, att mensvärken kommer tidigare!
Verkar som om många får Lutinus? Det har inte jag blivit erbjuden. Vad har den för verkan?
Ja jag tänker att det kanske är annorlunda nu när man tagit så mycket hormoner, att mensvärken kommer tidigare!
Det är progesteron som ska få slemhinnan i livmodern mer mottaglig för embryot som jag förstår det!
Ja det är lite konstigt. Jag ska fråga på måndag när jag ska dit får vi se vad dom säger om det.
Jag frågade om detta i tisdags när jag gjorde andra äggåterföringen, varför jag inte fått Lutinus denna gång! Fick ju vänta en menscykel för att all läkemedel skulle gå ur kroppen. Det är att kroppens egna hormoncykel producerar progesteron själv. Så behövs inte ta Lutinus då
En annan fråga:
Kommer inte ihåg från första samtalet hur många IVF-behandlingar man får gratis?!
Är det en hormonbehandling med tre återföringar?!
Har du ett barn sedan innan? Tror det är lika i region Kalmar, jönköping och Linköping!
Hjälpes vad dyrt! Tänkt om livet bara kunde vara enkelt och de hade gått naturligt?.
Nu är jag ruvare igen o hoppas verkligen detta går vägen nu!! Embryot klarade upptiningen o behöll sina 8 celler. Vid insättning hade det blivit 12 celler. Vet inte om detta är positivt eller negativt. Det spelar kanske ingen roll. Nu börjar den långa väntan!!
Fick brev från rmc idag, bara 1 ägg av 10 hade de lyckats frysa. Känns verkligen som ett nederlag...
Önskar dig ett stort lycka till :)
Vilken läkare hade du?