• stfr83

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-20 10:53:16 följande:

Ja jag tänker att det kanske är annorlunda nu när man tagit så mycket hormoner, att mensvärken kommer tidigare!

Ja det kan mycket väl vara så.

Verkar som om många får Lutinus? Det har inte jag blivit erbjuden. Vad har den för verkan?
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-20 19:46:41 följande:

Det är progesteron som ska få slemhinnan i livmodern mer mottaglig för embryot som jag förstår det!

Ok vad konstigt att inte alla får det!? Jag fick det när jag gjorde färskförsök men inte nu vid mina två FET. Det har inte med missfall att göra om man fått det innan?
  • stfr83

Ja det är lite konstigt. Jag ska fråga på måndag när jag ska dit får vi se vad dom säger om det.

• stfr83
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:14:56 följande:

Jag frågade om detta i tisdags när jag gjorde andra äggåterföringen, varför jag inte fått Lutinus denna gång! Fick ju vänta en menscykel för att all läkemedel skulle gå ur kroppen. Det är att kroppens egna hormoncykel producerar progesteron själv. Så behövs inte ta Lutinus då

Ah ok tack för svar. Då får man lita på att kroppen gör det!
  • stfr83
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:17:42 följande:

En annan fråga:

Kommer inte ihåg från första samtalet hur många IVF-behandlingar man får gratis?!

Är det en hormonbehandling med tre återföringar?!

Vi fick bara ett försök eftersom jag blev gravid på första försöket. Jag får betala för varje FET försök nu. Men det är kanske annorlunda beroende på var man bor?
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-22 16:59:36 följande:

Har du ett barn sedan innan? Tror det är lika i region Kalmar, jönköping och Linköping!

Ja jag fick en dotter genom ivf 2013 på färskförsök tog det sig direkt. Fick 3 ägg till frysen som vi ska använda nu. Men nu får vi betala allt själva, bara vul kostade 1200 kr nu när jag gjorde det i tisdags.
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-22 20:15:36 följande:

Hjälpes vad dyrt! Tänkt om livet bara kunde vara enkelt och de hade gått naturligt?.

Ja tänk om det hade funkat som det ska, vilken dröm!! Detta kämpande är olidligt!! Spänd inför imorgon, då blir jag förhoppningsvis ruvare igen.
  • stfr83

Nu är jag ruvare igen o hoppas verkligen detta går vägen nu!! Embryot klarade upptiningen o behöll sina 8 celler. Vid insättning hade det blivit 12 celler. Vet inte om detta är positivt eller negativt. Det spelar kanske ingen roll. Nu börjar den långa väntan!!

• stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-23 22:19:24 följande:

Fick brev från rmc idag, bara 1 ägg av 10 hade de lyckats frysa. Känns verkligen som ett nederlag...

Usch så trist man förväntar sig nästan att det ska bli fler när det var 10. Men hoppas att det är ett guldägg som gick till frysen.
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-24 06:15:30 följande:

Önskar dig ett stort lycka till :)

Vilken läkare hade du?

Tack snälla!

Det va en bra fråga! Jag kände inte igen någon av dom tre som var med vid återföringen? En yngre kille o två äldre damer. Jag o namn, kommer inte ihåg vad dom hette tyvärr.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017