waldesten16 skrev 2017-09-01 12:31:14 följande:
Vet inte om de skickar iväg remissen, hoppas på det. Men jag fick ta om mina blodprover efter att rmc fått min remiss eftersom det hade gått så lång tid i mellan.
Säkert stämmer det att provet var så tätt inpå.
Upplever samma att tiden sniglar sig fram och en vecka känns som ett år. Men som skrevs tidigare försök o inte stressa. Det gjorde jag och inget att rekommendera. Jag var arg o besviken att det tog så lång tid alltin? och inget blev bra av det. Efter mitt misslyckade äggplock har jag fått mer insikt att jag måste tagga ned. Att stressa och må dåligt kan ev påverka hela processen, så försöker hålla mig lugn.
Men igår på jobbet fick jag frågan varför jag inte hade skaffat barn än, och med kommentaren vänta inte för länge då kanske det inte blir något. Sådana kommentarer gör att man blir stressad och ledsen. Förstår inte att folk har mage att fråga sådant.
Här mailat lite med Mayamottagningen idag, så skönt att få svar på sina funderingar som dyker upp. Hon skrev att remissen inte kommer skickas förens alla provsvar kommit. Alltså väntar vi på svar på AMH och att jag ska ta nya infektionsprover typ den 18/9. När svaren kommit kommer remissen skickas direkt. Hon skrev att dom varit med om att Linköping skickat tillbaks remisser som inte varit "färdiga", och då tar allt ju längre tid om den ska skickas fram och tillbaks. Så nu känns det bara bra att allt ska bli klart, även om den väntan förstås är jobbig och sniglar sig fram!
Jadu, såna kommentarer är som knivhugg i hjärtat! Man blir så ledsen! Jag kan inte heller förstå hur folk bara kan med att säga så! Jag har varit med om att en jobbarkompis till mig ropat/skrikit över hela avdelningen jag jobbade på: "Hej Jennie! Har du blivit gravid än då!!!!?"
Jag blev så ledsen och chockad att jag blev helt stum! Och så ledsen. Det känns så respektlöst. Denna kollega visste dessutom om att vi kämpade med diverse behandlingar då, och att jag var väldigt ledsen över att det inte verkade fungera. Så känslokallt att bete sig så.
Det blir en smärtsam påminnelse om att man längtar så mycket.
Jag hoppas att vi snart ska kunna skriva till varandra att vi väntar våra barn!
Stor styrkekram till dig!