• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-12-07 18:49:35 följande:

Ja de ville ha en ny koll på måndag! Hoppas det hänt lite tills dess! Lär väl bli positivt på äl-test typ onsdag nästa vecka sen insättning veckan efter!

Halloj! Hur gick det för dig idag hos gallerian ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-11 18:25:56 följande:

Hej! 

Det gick bra! Slemhinnan var 9.7 mm och det fanns två blåsor, en på 18mm och en på 19mm. Så nu väntar jag bara på att testet ska slå om! Borde ju göra det imorgon eller på onsdag och hade det inte gjort det tills på torsdag så skulle jag ringa och får nog då ta Ovitrellen då. Men hoppas såklart att det slår om av sig själv imon eller onsdag! Hur går det för dig? Har den officiella testdagen varit än?:) 

Åh spännande. Hoppas det gett utslag nu för dig ! Insättning nästa vecka ????

Testdagen var i lördags och clearblue digital visade v2-3 så allt stämmer hittills. På tisdag den 19 dec har jag mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Är så nervös att det ska vara utomkveds igen
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-12-13 13:50:40 följande:

Äääääntligen ska vi få komma på det första mötet på rmc! Jag ringde idag och kunde fått en tid redan imorgon! Dessvärre har jag provskrivning just imorgon, men vi fick tid på måndag! Känns så härligt! Jag hade nästan gett upp tanken på att vi skulle få en tid innan jul. Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter, någon som haft henne och vad tyckte ni i så fall?

Grattis!! Vad roligt för er ! Nu är ni även på g. Vilken julklapp ????

Jag har aldrig träffat Karin utan endast Elisabeth och susanne.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-13 20:22:02 följande:
    NU har det de, men ikväll! Inget imorse men idag har jag haft tydliga känningar och tänkte att de måste vara positivt nu! Men ringer imorgon bitti och får väl ta sprutan då antar jag?

Vad härligt!! Håller tummarna att allt står rätt till!!
    Lite samma som mig. Inget utslag på morgonen men utslag på eftermiddagen och tydliga känningar. jag fick ta sprutan, tror de kommer säga samma till dig :)
    Blir det spruta idag blir det nog insättning runt den 19/20 dec :)
    Så spännande, uppdatera gärna vad de sa!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-14 08:18:48 följande:
    Nu är sprutan tagen och vingar fått tid den 20/12! Känns så mycket skönare den här gången! Kroppen är mer i balans och jag tänker inte alls lika mycket på det! Sa de något om sex till dig innan? Tänker att man ökar sina chanser mer om man även har lite sex, kan ju gå med något av de äggen som finns med!
    Åh vad roligt!! Nu är det er tur :)
    De sa inget om sex, vi hade sex innan och tänkte precis som dig. Bäst att passa på att öka chanserna :)
    Kände med samma att jag var i bättre balans än direkt efter äggplock och sprutor.
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-15 12:46:17 följande:

Hoppar in här.

Började läsa er tråd häromdagen.

Fick samtal från Lkpg i tisdags efter remiss från gallerian (där många va er andra också tycks gå). Ska på första besöket på torsdag nästa vecka (21/12) och är sååå nervös.

Har med sambo försökt få barn i två år, dock bukopererad ggr flera som bebis och tonåring och har ev ådragits en sactosalpinx på höger äggledare och isåfall måste den opereras bort innan ivf. Har egentligen inget hinder annars men en operation är inte gynnsamt med all ärrvävnad som finns sedan tidigare operationer. Har inte lyckats med varken kalendernetoder eller stimulerande behandling med letrozol och äl-stickor. Verkar som om ivf är sista utvägen och så glad att några av er har lyckats, det ger hopp!

hej och välkommen hit! Härligt att ni får in ett besök innan jul :)
    Tråkigt med dina tidigare operationer. Är det Linköping som bestämmer om det måste opererar bort innan ivf?

• waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-16 10:26:48 följande:

Det gick nog åt skogen denna gången med

Började blöda i går o dag med. Blir och testa sig igen på måndag

Det var tråkigt att höra :(.
    Hur känns det idag? Har det stannat av?

Stor kram!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-18 09:18:39 följande:

Jag blöder än

Nu måste jag vänta två menscykel innan vi får försöka igen

Är så ledsen för din skull. Vet att inga ord kan göra det bättre. Tänker på dig. Ta hand om dig!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-18 13:57:05 följande:

Ni som gjort FET innan, hur många dagar efter sattes ert ägg in? Jag fick glad gubbe på torsdagen och sätter in på onsdagen!

Jag fick glad gubbe söndag efm och satte in på lördagen.

Inte många dagar kvar nu ????
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-18 17:22:00 följande:
    Lustigt att jag får en dag mer! fick ju med glad gubbe på eftermiddagen på onsdagen men ringde först på tisdag morgon! Ska blir spännande! Tänker inte såg mycket på det dock vilket är skönt! Dock lite dum tid med alla julfester haha!
    Det var nog för att de inte hade öppet på söndagen och då tog de dagen innan istället :)
    Ur julfestsynpunkt kanske det är dumt fast ändå inte om du kan gå och ha roligt ändå. Jag frågade om jag kunde påverka resultat på något sätt. Elisabeth på RMC sa nej förutom att göra saker som gör dig glad :) Så det var det jag och min sambo gjorde :)

Har du bestämt dig om du kommer testa tidigt eller inte ?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017