• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

8992 skrev 2017-12-06 19:07:04 följande:

Det ska bli skönt att bara njuta stressfritt av julen & vår 10årsdag som ligger runt hörnet :)

Hur ser läget ut för dig just nu hanna8911?

Jag ska förhoppningsvis sätta in vår enda blasto från frysen innan jul! Var på koll idag men slemhinnan var tunn men det fanns 2 ägg på 11 mm men brukar alltid ha sen äl runt dag 16 och är bara på dag 10 idag så tror det är lite tidigt! Väntar på att Linköping ska ringa! Känner mig ganska lugn inför detta och har inga stora förväntningar vilket känns skönt! Endast orolig för att den inte ska klara upptiningen...

Vad mysigt med 10-års dag!! Stort grattis till er!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-07 06:59:54 följande:

Tack :) Hur går det för dig, börjar det närma sig ?

Var på gallerian idag, men tunn hinna på 5 mm och 2 ägg på 11mm. Men är tidigt dör mig då jag brukar ha sen äl runt dag 16! Så inte förvånande! Tror den växer på sig nu så blir det förhoppningsvis insättning v 51! Bara den överlever upptiningen....
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-07 12:50:32 följande:

Kommer du få gå på en till kontroll nästa vecka? Ja det var nervöst med upptiningen men de sa att det är väldigt ovanligt att de inte klarar det, men det hjälper ju inte nu innan man vet.

Ja de ville ha en ny koll på måndag! Hoppas det hänt lite tills dess! Lär väl bli positivt på äl-test typ onsdag nästa vecka sen insättning veckan efter!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:09:00 följande:
    Halloj! Hur gick det för dig idag hos gallerian ?
    Hej! 
    Det gick bra! Slemhinnan var 9.7 mm och det fanns två blåsor, en på 18mm och en på 19mm. Så nu väntar jag bara på att testet ska slå om! Borde ju göra det imorgon eller på onsdag och hade det inte gjort det tills på torsdag så skulle jag ringa och får nog då ta Ovitrellen då. Men hoppas såklart att det slår om av sig själv imon eller onsdag! Hur går det för dig? Har den officiella testdagen varit än?:) 
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-13 14:02:34 följande:

Åh spännande. Hoppas det gett utslag nu för dig ! Insättning nästa vecka ????

Testdagen var i lördags och clearblue digital visade v2-3 så allt stämmer hittills. På tisdag den 19 dec har jag mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Är så nervös att det ska vara utomkveds igen

NU har det de, men ikväll! Inget imorse men idag har jag haft tydliga känningar och tänkte att de måste vara positivt nu! Men ringer imorgon bitti och får väl ta sprutan då antar jag?

Vad härligt!! Håller tummarna att allt står rätt till!!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-12-13 13:50:40 följande:

Äääääntligen ska vi få komma på det första mötet på rmc! Jag ringde idag och kunde fått en tid redan imorgon! Dessvärre har jag provskrivning just imorgon, men vi fick tid på måndag! Känns så härligt! Jag hade nästan gett upp tanken på att vi skulle få en tid innan jul. Vi ska träffa Karin Gunnarsdotter, någon som haft henne och vad tyckte ni i så fall?

Vad kul!! Jag har också bara träffat Susanne och Elisabeth men du ska se att hon är lika trevlig som de andra!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-14 06:30:03 följande:

Lite samma som mig. Inget utslag på morgonen men utslag på eftermiddagen och tydliga känningar. jag fick ta sprutan, tror de kommer säga samma till dig :)

Blir det spruta idag blir det nog insättning runt den 19/20 dec :)

Så spännande, uppdatera gärna vad de sa!

Nu är sprutan tagen och vingar fått tid den 20/12! Känns så mycket skönare den här gången! Kroppen är mer i balans och jag tänker inte alls lika mycket på det! Sa de något om sex till dig innan? Tänker att man ökar sina chanser mer om man även har lite sex, kan ju gå med något av de äggen som finns med!
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-15 12:46:17 följande:

Hoppar in här.

Började läsa er tråd häromdagen.

Fick samtal från Lkpg i tisdags efter remiss från gallerian (där många va er andra också tycks gå). Ska på första besöket på torsdag nästa vecka (21/12) och är sååå nervös.

Har med sambo försökt få barn i två år, dock bukopererad ggr flera som bebis och tonåring och har ev ådragits en sactosalpinx på höger äggledare och isåfall måste den opereras bort innan ivf. Har egentligen inget hinder annars men en operation är inte gynnsamt med all ärrvävnad som finns sedan tidigare operationer. Har inte lyckats med varken kalendernetoder eller stimulerande behandling med letrozol och äl-stickor. Verkar som om ivf är sista utvägen och så glad att några av er har lyckats, det ger hopp!

Välkommen! Vi är en lite skara här som bor i jönköping men går på RMC i Linköping! Förstår att det är nervöst men du kommer känna dig väl omhändertagen så ingen fara! Vad jobbigt men ev op innan ivf, det hoppas vi du slipper!
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-15 21:16:44 följande:

Ja jag har förstått det, såg att du skulle den 20e men förstod inte om det för återinföring eller äggplock då? förlåt men orkar inte backa tillbaka i tråden och leta.. :)

Jag hoppas verkligen jag slipper op :/ inget jag vill gå igenom men måstes det så gör det ju..

Ja på onsdag ska vi dit och sätta in vårt enda embryo i frysen sedan vårt första äggplock! Har stimulerats med letrozole och sedan tagit ovitrellen som är äggmognadsspruta så de släpper!

Håller tummarna för att du slipper operation!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-12-16 10:26:48 följande:

Det gick nog åt skogen denna gången med

Började blöda i går o dag med. Blir och testa sig igen på måndag

Men nej...har du hunnit vara på ul ännu? Kanske inte alls är något, svara könsliga slemhinnor? Håller tummarna för att det fortfarande är något kvar där inne!!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017