• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

Joey1981 skrev 2017-11-21 21:23:17 följande:

Hej!

Jag loggar in varje dag här, läser era inlägg men orkar inte alltid kommentera.

Denna psykiska påfrestning upp och ner hela tiden...

Iaf imorgon är det FET som gäller, så kommer gå på tå på förmiddagen. Vill inte få ett samtal från RMC på fm.

Med min otur så är mina förväntningar typ låga.

Men usch så bitter jag låter. Sambon är positiv in i märgen som vanligt

Stort lycka till imorgon!! Håller tummarna!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-22 06:20:38 följande:

När är mensen beräknad till ? Håller tummarna.

Jag har kvar Lutinus, funderar på om jag ska börja ta det på lördag. har inte fått recept på det denna gången så antar att jag inte ska ha det. Vet inte om man ska ringa och fråga

Ja det kan väl inte skada? Jag har ett paket kvar med så tänker att jag ev tar dem med då! Men kanske inte

3 gånger om dagen!
  • hanna8911

Hej!

Nu är min mens kommen och jag ska börja ta letrozole i övermorgon, 2 tabletter per dag blir det. Sen vul nästa torsdag sen får vi se! Hur går det för er andra?

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:20:51 följande:

Åh spännande, då hinns det med nu innan jul för dig :)

Jag är inne på ruvardag 5 med min blasto, och har en kvar i frysen. Gjorde återföringen i lördags och hade Elisabeth som läkare. Denna gången har jag bestämt att tjuvtesta varje dag med start i morgon. Känner att det kommer göra mig lugnare än gå runt och fundera på det hela tiden. Har testdag den 9 dec men bim 4/5 dec.

Vad spännande!! Håller alla tummar som går! Känner du något? Hur gjorde du denna gång? Letrozole och ovitrellen?
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-11-29 10:17:09 följande:

Hej!

Jag gjorde återföring den 22:e november med ett ägg kvar i frysen, är inne på ruvardag 8. Idag förväntas mensen så är extra allt idag.... inbillar mig illamåend och lite spända bröst samt lite ont i nedre delene men så var det förra gången med. Mensen dröjde 6 dagar då.

Blev väl skendräktig då.....

Ska testa den 6:e

Vad spännande! Håller tummarna för dig! Ska du testa innan eller väntar du?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-29 18:33:21 följande:

Körde med letrozol och sedan ovitrellen. Har känt lite som molande värk i livmodern och mer trött än vanligt. Tröttheten kan dock bero på jobbet. Annars inget. Men håller hoppet vid liv ????

Okej! Körde du med 1 eller 2 tabletter letrozole? Spännande!! Denna årstiden gör ju inte att man blir mindre trött heller!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:50:47 följande:

Jag åt två tabletter i fem dagar. Att göra Fet var mycket mindre psykiskt påfrestande, nu när jag slapp alla sprutor.

Testade mig i morse men det var negativt, men är inte deppig för det. Tidigt ännu och vad jag har kunnat läsa mig till så är det egentligen på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.

Okej! Precis som mig då! Vad skönt att höra att det är mindre påfrestande! Känns skönt! Ja än är det ju för tidigt såklart!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-12-03 09:19:26 följande:

Igår morse testade jag positivt men kan knappt tro på det.....ska testa igen på tisdag.

Är min egentliga testdag då.

Mår illa till och från, brösten ömmar...ändå sitter tvivel där.

Det blir väl så när vi haft många bakslag.

Hur går det för er andra?!

Vad härligt!! Stort grattis!! Håller tummarna för att den lilla vill stanna! Gjorde du i naturlig cykel?

Jag väntar på fet, äter sista letrozoletabletterna imon sen koll på torsdag! Mest orolig för att det enda embryo vi har i frysen inte överlever upptiningen!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:24:39 följande:

hej alla! Min testdag är den 9 dec men har tjuvtestat sedan förra veckan. Fick först ett väldigt svagt streck den 1 dec, och strecket har bara ökat och ökat. Nu är det ingen tvekan längre utan det är ett stort och tydligt plus för mig :) Har även testat med clearblue digital och den visar samma sak, gravid!

Stort stort grattis till dig!! Vad härligt att höra att det går bra för några av oss!!
  • hanna8911
    8992 skrev 2017-12-06 17:22:54 följande:

Just nu händer det ingenting. Väntar in att remissen ska komma till RMC så vi blir kallade. Borde jag hålla på med stickor medan jag väntar? Ingen har sagt något om det ... Har ju gjort det tidigare, och fått det konstaterat att jag har ägglossning regelbundet, men la det på hyllan förra månaden då jag kände att jag ville ha en stressfri period fram tills karusellen startar på riktigt. Äl-stickorna gjorde både mig och mannen så stressade!

Jag struntade med i dem när vi väl skickat remiss för ivf då jag kände att dem var jobbiga och stressade mig! Bättre ch försöka njuta innan allt drar igång!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017