• Anonym01

Ivf rmc linköping hösten 2017

Hej på er

Hoppas det är ok att hänga på er tråd!

Vi började utredningen i höstas och fick komma på planeringssamtal för IVF innan jul. Jag kör korta programmet och har nu tagit sprutor i sju dagar.

Borde kanske inte skriva om det för att inte skrämma upp någon annan...men jag får mycket psykiska biverkningar :( försöker bara stå ut. Men önskar att man fått sjukskriva sig och sluppit träffa folk och bara vänta ut allt.

• Anonym01

Ångrade att jag skrev om mina hemska biverkningar. (Tack för pepp!) Jag har pmds (svår pms) så det är nog därför jag mått extra dåligt. Hoppas ni andra slipper de psykiska biverkningarna!

Har redan gjort äggplock så nu är det nästa väntan till att få sätta tillbaka något.

Borde hitta på något för att väntan ska gå snabbare men lite segt att ta sig för något. Inte likt mig i vanliga fall...

• Anonym01
    Jennie1987 skrev 2018-01-22 09:29:16 följande:

Har varit på VUL nu på morgonen. Tyvärr har bara två äggblåsor vuxit till sig. En på höger sida som är 21 mm och en på vänster sida som är 27 mm. Sen massor av små äggblåsor som inte vuxit alls sen i fredags.

Min gyn tror att dom stora äggblåsorna "hindrar" de små från att växa.

Jag hoppas rmc ringer under dagen, men troligtvis blir det inget äggplock och detta försöket avbryts, trodde min gyn, men får se hur rmc resonerar.

Känns ju förstås lite snopet detta... Men samtidigt förstår jag ju att det kan bli såhär, och svårt att sätta rätt dos från början kanske.

Jag förstår att det känns snopet. Min läkare sa att det är lite test första gången med dosen så det kommer säkert gå bättre nu när de vet mer om hur det fungerar för just dig.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017