• Joey1981

Ivf rmc linköping hösten 2017

Hej!

Man känner sig så ensam i detta fast jag vet att vi inte är d. Skönt och läsa att ni/vi är flera. Tankarna snurrar ju konstant????

Vi var på RMC Linköping igår för äggplock.

Sju äggblåsor men bara 5 ägg.

Hoppas innerligt att de blivit befruktade. Hoppar högt varje gång det ringer i mobilen.

Vi har försökt i 3 år, blivit gravida 2ggr men båda slutade i utomkvedshavandeskap????

Så inga äggledare kvar, remiss skickades i slutet av maj. Fick tid slutet av augusti o , fick det korta protokollet. Mådde piss sista veckan men håller tummarna att det går bra??????????

• Joey1981

Hej igen

Vi fick Menopur i 10 dagar, Orgalutran o Otrivell. Sedan ägguttag har jag Lutinus vaginala tabletter. Läkaren på sista ul såg 6 st äggblåsor men vid ägguttaget bara fem äggblåsor.

Men i måndags var vi där igen o ALLA 5 var befruktade(tummen upp på d)!

Så ett embryo är återfört o väntan är olidlig.....

Är jag gravid eller?! Kommer embryot fästa?! Missfall?! Hur länge dröjer d innan man får ny tid o ny återföring?!

Ja ni hör ju. Nervös för minsta lilla

• Joey1981

Är smått orolig. Fått en liten blödning nu på em o rosarött i trosan!

Har smått ont i magen också : /

Blir så nervös att det gått åt skogen....

• Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-08-30 22:52:46 följande:

Det behöver inte betyda något men förstår att du är orolig...när har du testdag? Vad jag har hört så kan lunitusen påverka slemhinnan och göra att man kan få små blödningar!

Jag ska testa nästa vecka på fredagen 8/9

Ska ha mens nu i dagarna och känner mig eländig.
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-09-01 07:03:59 följande:

Hur går det för dig ? Fortfarande blödningar ?

Ja, mer i dag :( kommer lite då och då. Färskt blod o lite klumpar
  • Joey1981

Uppdatering....

För er som vill läsa...OBS mkt negativ läsning

Jag började blöda i onsdags, små blödningar. Även torsdagen och på fredagen kom det mer och mer. Det har inte slutat än(söndag).

Jag känner mig förtvivlad, ledsen och nedbruten

Ringde RMC i fredags men de kunde bara säga att ha is i magen. Fortsätta med lutinus och testa på fredag.

Känner dock på förhand att det gått åt skogen.

Lyckan var kortvarig... det är svårt att vara positiv.

Jag har ju inga barn sedan tidigare och känns som min ålder samt att tiden rinner i väg.

Nåväl hoppas det går bättre för er andra. Håller tummarna

• Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-09-03 17:36:13 följande:

Förstår att det måste vara väldigt jobbigt och det är svårt att hålla borta de negativa tankarna. Men försök ha kvar hoppet tills fredag. Är det blodprov du ska ta på fredag eller är det endast test hemma ?

Det är påfrestande och hoppas du kan känna lite stöd av att skriva av dig här! Ibland behöver man få ut sig massa saker till andra som går igenom samma sak.

Tack, det hjäper att få skriva av sig och få stöd. Det är inte lätt för mina närmaste och veta vad man kan säga. De vill ju väl och försöker peppa men jag blir nedslagen varje gång jag går på toa eller känner hur det "rinner"

Det är test hemma med clearblue!
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-09-03 12:55:42 följande:

Usch lider verkligen med dig! Men tillåt dig själv att vara ledsen och ta sedan nya tag. Sen vet man ju aldrig, har ju läst om andra som fått blödning men sedan ändå varit gravida!

Hade det bara varit en blödning eller liten blödning så hade jag varit mer positiv men det är mer mensblödning.

Jag var mest ledsen i början nu är jag uppgiven. Tänker att jag måste vänta på ny tid och ny menscykeln mm...

Tack för stöde t<3
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017