waldesten16 skrev 2017-08-25 08:05:02 följande:
Det som tog extra tid för oss var att den läkaren på Ryhov i Jönköping som är tvungen att godkänna remissen och skicka den vidare, tog lång tid på sig innan han skickade den vidare till Linköping. Så där blev det ett extra stopp, vet att jag ringde tre gånger till kvinnokliniken och låg på. En bekant råkade ut för samma sak. Så mitt råd är att ligga på lite extra, både på kvinnokliniken i Jönköping och sedan för att få en tid till RMC. Så kanske det går lite fortare för er :)
Om ni har möjlighet så säg till dem att ni kan ta en återbudstid.
Vad trist med extra väntan!
Jag går inte på kvinnokliniken, så jag hoppas jag slipper sånt. Min remiss kommer att skickas av min gynekolog på Mayamottagningen i Jönköping och vi var där idag och lämnade de sista provena, så när dom fått svar på dom så skickas remissen.
Vi kan absolut ta en återbudstid, vi vill ju komma igång så snart som möjligt nu!
Jag räknar med att remissen skickas om senast 2 veckor, Så iså fall borde vi få komma på ett första besök i november. Känns så himla härligt!
Fick veta idag att FSH provet jag tog i måndags var ett "kanonresultat"! Så varje sånt besked gör att jag lyfter lite och att allt går lite lättare. Väntan blir lättare när man får veta att något sett bra ut.
Håller tummarna för dig!!! Det ska bli vår tur också!