Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Hur få snyggt snitt?

Skulle absolut inte kunna hända när jag frågade kirurgen före snittet. Och vad hände- jo världens äckligaste överhäng plus ingen känsel! Det fanns helt enkelt inga risker eller men man kunde få av ks. enligt flera läkare jag pratade med! Jo, tjena...Jag är smal f.ö, ser ju för sjukt ut med det där överhänget. Tror tyvärr att operation är enda sättet och det ger jag mig absolut inte på.

• Jag är bara jag
    Anonym (Lo) skrev 2017-07-28 22:50:03 följande:
    Det handlar inte bara om snittet, kan vara överskottshud efter graviditeten. Olika personer har olika förutsättning för att huden ska dra ihop sig och magen kan också ha varit olika stor. Men mitt snitt har inget häng än i alla fall (ett år sen). Tror att tekniken nuförtiden är bättre än för några år sedan. I alla fall sa de att det utvecklas mycket. I efterhand är det väl svårt att göra något åt förutom plastikkirurgi.
    Absolut inte överskottshud för mig i alla fall! Jag har en tvär kant precis ovanför snittet. Tydlig valk. Läst att det beror på att de syr för hårt. Jag fick ett litet överhäng vid laparoskopi också så jag frågade specifikt om just det före operationen och fick till svar att det absolut inte kunde bli så! Så gissa om jag är förbannad! Ser absurt ut i profil. Ingen jag sett hur rejäl gravidmage de än haft kvar länge och väl efter en graviditet har sett ut så. Så tekniken är inte bättre nu, jag gjorde detta i november.
  • Jag är bara jag
    Jodyanna skrev 2017-07-28 23:06:09 följande:
    Hade så i början.. som en liten valk över snittet men nu är dr helt slätt igen. Så antar att de försvinner. Tejpade minst 6 månader.
    Min är flera centimeter. Tejpat själva såret oavbrutet i 8 månader, men inte överhänget. Det hade ju krävts en jättestor bred kompress för så breda kirurgtejpar finns ju inte.
  • Jag är bara jag
    Jodyanna skrev 2017-07-28 23:16:23 följande:
    Vad är flera centimeter? Snittet eller "valken"?
    Valken. Snittet är fint, börjat blekna.
Svar på tråden Hur få snyggt snitt?