MaddeSss skrev 2017-07-30 22:29:17 följande:
Frus Darcy o Gulletussan; Jag kollade fel det stod 8.1 på Wella tuben. Krävs det ändå en annan? Har aldrig sett att min frisör innan använt två olika men det kan hon ha gjort. Hon skickade med mig färg hem en gång och då fick jag bara en tub + väte .Blandar man alla delarna lika? Färg + färg + väte EnAnonimys; Det är inte det att jag inte orkar färga hemma. Mer att jag inte kan då jag har långt hår inte är bra med händerna bakom huvudet.. jag har ju slingor bland annat och dem vill man gärna ha någorlunda jämnt fördelade. Allmänt trixit och man kan inte hålla pga applicera hur länge som helst pga ojämn verkligstid. Skulle jag färga hela håret i en färg så absolut men nu gäller mer utväxt. Matematiker; ja det är exakt så det blir. Dock hade jag kanske hoppats då bottenfärgen är ljusare än mitt naturliga hår som inte är grått att det bleks ner till rätt ton menas det opigmenterade stråna får i sig det dem ska. Men förstår att det inte blir så exakt. Nu sista blandade hon för mörk färg medvetet bara för att försöka täcka d grå vilket inte lyckades. Ska bada i klorpool snart och hoppas håret ljusare upp sig eftersom jag inte vill bli mörkare hehe.
Ja du måste ändå ha minst 50% naturton (en färg som slutar på 0) för att täcka det grå. 8.1 är ett steg ljusare än 7.1 och om jag skulle färga ditt hår hade jag använt 2/3 8/0 + 1/3 8.1 + 6% väte för att vara säker på 100% gråhårstäckning.